NASA objavila datum drugog pokušaja pristajanja „Sojuza“ na MSS

© Foto : NASABrod "Sojuz MS 12" ukotvljen na Međunarodnu svemirsku stanicu
Brod Sojuz MS 12 ukotvljen na Međunarodnu svemirsku stanicu - Sputnik Srbija
Svemirska letelica „Sojuz MS 14“ (sa robotom Fjodorom) ponovo će pokušati da pristane na Međunarodnu svemirsku stanicu (MSS) 27. avgusta u 6 časova i 12 minuta po moskovskom vremenu (5.12 po srednjoevropskom), saopštila je američka agencija NASA.

Planirano je da brod, koji leti bez posade, izvrši drugi pokušaj pristajanja, ali ovaj put sa zadnjom jedinicom servisnog modula „Zvezda“.

„Sistem ’Kurs‘ na ’Zvezdi‘ je proveren i nalazi se u dobrom radnom stanju“, navodi se u saopštenju.

​Ranije je objavljeno da „Sojuz“ nije mogao da se spoji sa MSS, zbog kvara sistema „Kurs“.

Posada Međunarodne svemirske stanice će 26. avgusta vanredno da odvoji „Sojuz MS 13“ od modula „Zvezda“ i spoji ga na modul „Poisk“. Ovo spajanje trajaće oko 25 minuta, dodala je NASA.

​Robot Fjodor je poleteo 22. avgusta na Međunarodnu svemirsku stanicu raketom „Sojuz 2.1a“ sa kosmodroma Bajkonur. Nakon lansiranja, raketa je izvela brod „Sojuz MS 14“ iz atmosfere. Odvajanje sva tri stepena bilo je normalno.

Brod je trebalo da pristane na MSS 24. avgusta ujutru, ali je pristajanje otkazano, zbog kvara na sistemu „Kurs“, kada se „Sojuz“ nalazio na udaljenosti od oko 96 metara od stanice. Trenutno je brod na bezbednoj udaljenosti od MSS.