Putnici aplaudirali pilotima posle drame zbog sudara ruskog aviona s jatom ptica

© Ruptly . Ruptly / Uđi u bazu fotografijaAvion "Erbas" A321 kompanije "Ural erlajns" nakon prinudnog sletanja u Podmoskovlju
Avion Erbas A321 kompanije Ural erlajns nakon prinudnog sletanja u Podmoskovlju - Sputnik Srbija
Pratite nas
Putnički avion „erbas A321“ kompanije „Ural erlajns“, koji je leteo iz Moskve ka Simferopolju, prinudno je sleteo u polje pored aerodroma Žukovski. U avionu se nalazilo 226 osoba. Ti ljudi su izbegli smrt zahvaljujući profesionalizmu posade.

Nakon što se avion sudario sa jatom galebova došlo je do ozbiljnog kvara, a pre hitnog sletanja posada je isključila motore, saopštila je savetnica šefa Federalne agencije za vazdušni saobraćaj Jelena Mihejeva.

„U avionu nije bilo požara. Kabinsko osoblje je zajednički organizovalo i izvršilo evakuaciju putnika kroz izlaz za vanredne situacije. Formirana je posebna komisija koja istražuje uzroke i okolnosti događaja, a u to su uključeni i predstavnici ’Rosavijacije‘“, istakla je Mihejeva.

Direktor Ruske agencije za vazdušni saobraćaj „Rosavijacija“ Aleksandar Neradko potvrdio je da je odluka o sletanju aviona u polje bila apsolutno ispravna, a da je posada delovala hrabro i profesionalno, kao i da su zaslužili najviša državna odlikovanja.

„Posada je donela jedinu ispravnu odluku u takvoj situaciji — da sleti ispred, na kukuruzno polje. Sletanje je izvršeno na udaljenosti od oko pet kilometara od piste“, rekao je on. Neradko je takođe dodao da nema razloga za proveru avio-kompanije.

Svedočenje putnika

Prema rečima putnice Irine Usačeve, koja se nalazila u avionu „erbas A321“, sve se desilo u nekoliko minuta.

„Prilikom poletanja začuo se čudan zvuk, a u avionu je nekoliko puta nestajalo svetla. Počeli smo naglo da padamo, a pilot je sleteo u kukuruzno polje. Hitna pomoć i vatrogasci su ubrzo došli, nekoliko njih je odvezeno u bolnicu“, ispričala je ona.

Kako kaže, na mestu prinudnog sletanja proveli su oko sat vremena, nakon čega su svi transportovani do aerodroma Žukovski.

​Putnici su takođe istakli da su izbegnute tragične posledice prinudnog sletanja zahvaljujući profesionalizmu pilota.

„Sedela sam u petom redu. Putnici su ubrzo shvatili da će doći do prinudnog sletanja. Avion se spuštao postepeno i koliko mogu da zaključim, niko nije zadobio ozbiljne povrede. Nakon što je avion sleteo, svi su aplaudirali pilotu“, rekla je putnica Svetlana Babina.

Prema podacima Ministarstva za vanredne situacije Rusije, 74 osobe su zatražile medicinsku pomoć nakon prinudnog sletanja aviona, a među njima je devetnaestoro dece.

Piloti-heroji će dobiti državne nagrade

Portparol Kremlja Dmitrij Peskov nazvao je pilote aviona „erbas A321“ — herojima. 

„Putnici i posada su preživeli. Želimo brz oporavak povređenima i čestitamo pilotima-herojima, koji su spasili živote ljudi i spustili avion“, izjavio je Peskov.

On je takođe dodao da će kapetan posade Damir Jusupov i kopilot Georgij Murzin dobiti državna odlikovanja.

​„Nakon što heroji budu odlikovani, sve neophodne formalnosti će biti završene u najkraćem mogućem roku. U to nema nikakve sumnje — oni će biti nagrađeni“, zaključio je Peskov.

Premijer Rusije Dmitrij Medvedev takođe je istakao da posada zaslužuje najviše ocene i da će piloti dobiti državne nagrade.

„Desila se avionska nesreća. Zahvaljujući veoma veštim akcijama posade, uspeli su da spreče katastrofu i smrt ljudi“, ocenio je premijer.

Sudar aviona sa pticama — čest problem koji nije rešen

Bivši zamenik ministra civilnog vazduhoplovstva SSSR-a i počasni pilot SSSR-a Oleg Smirnov rekao je da je sudar aviona sa pticama još uvek nerešen problem vazduhoplovstva širom sveta i da se to događa svakodnevno, ali da u 99,9 odsto slučajeva takvi događaji imaju srećan ishod.

„Ceo svet i dalje pokušava da pronađe način da spreči sudar aviona sa pticama. Ovog puta poletanje je izvršeno u redovnom režimu, ali je ubrzo nakon toga posada osetila da se avion sudario sa jatom ptica. To je rezultiralo kvarom jednog od motora. Kapetan posade je doneo ispravnu odluku — da se vrati nazad, ali je u međuvremenu otkazao i drugi motor. Tada je kapetan doneo drugu profesionalnu odluku – da sleti sa podignutim stajnim trapom na trup. Dakle, kapetan je sledio preporuke svetske prakse, gde se preporučuje da se, u slučaju hitnog sletanja tog tipa aviona van aerodroma, letelica prizemlji bez spuštenog stajnog trapa, jer to sprečava požar. Nakon sletanja, kapetan je organizovao veoma preciznu evakuaciju svih putnika. Svi su živi i to je čudo koje se desilo zahvaljujući spremnosti posade“, prokomentarisao je Smirnov.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala