Naime, francuski istražitelji koji analiziraju nestanak Boinga 777, koji je 8. marta 2014. godine poleteo iz Kuala Lumpura prema svom odredištu Pekingu, otkrili su da je u avioni bio i misteriozni teret od 90 kilograma.
Gyslen Vatrelos, koji je na kobnom letu izgubio suprugu i dvoje dece, kaže da je teret otkriven u novom izveštaju o putnicima i prtljagu.
„Misteriozni teret od 90 kilograma dodat je na spisak prtljaga nakon uzletanja. Prostor za prtljag bio je pretovaren, a niko nije znao zašto. Stručnjaci nisu dali nikakav zaključak o tome. Možda je reč o nestručnosti, a možda o manipulaciji. Sve je moguće. Ovo će biti jedno od pitanja za Malezijce“, izjavio je Vatrelos za „Parizijen“.
Njegove tvrdnje rasplamsale su jednu u nizu teorija zavere u vezi sa nestankom ovog aviona — da ga je oteo slepi putnik.
Ranije ovog meseca, stručnjak za vazduhoplovnu bezbednost Tim Termini izjavio je za „Kanal 5“ da je teorija o slepom putniku jedna od mogućnosti koja bi mogla da objasni nikad nerazjašnjenu misteriju.
„Mislim da je vrlo verovatno da se u ovom slučaju dogodila otmica. Za otmicu postoje četiri opcije: mogao je da je izvede neko od članova posade, to je mogao da bude neko od putnika, a mogao je da bude i slepi putnik (što bi bilo vrlo neobično), a mogla je da bude izvedena i na elektronski način, uz upravljanje avionom iz neke baze na zemlji“, rekao je on.
„Dejli mejl“ podseća kako je teret koji je prevozio avion dugo vremena bio u centru pažnje. Naime, bivši šef „Malezijan erlajnsa“ Ahmad Džajhari Jahja svojevremeno je otkrio da su 12 dana nakon nestanka aviona utvrdili da je u njemu bilo 200 kilograma baterija. Dva meseca kasnije kompanija „NNR Global“ potvrdila je da je u avion ukrcala 2,4 tone raznog tereta, od čega 221 kilogram otpada od baterije, a ostatak su bili punjači i pribor za radio.
Nikada nije razjašnjeno za šta je bio namenjen taj teret.