NASA: Habl snimio spiralnu galaksiju NGC 2903

© Foto : ESA/Hubble & NASA"Jednoruka" patuljasta galaksija NGC 4625, na 30 miliona svetlosnih godina od sazvežđa Lovački psi (Canes Venatici)
Jednoruka patuljasta galaksija NGC 4625, na 30 miliona svetlosnih godina od sazvežđa Lovački psi (Canes Venatici) - Sputnik Srbija
Američka svemirska agencija NASA snimila je moćnim teleskopom „Habl“ fotografiju galaksije NGC 2903 zajedno sa još 145 obližnjih galaksija.

Kako je objavljeno na sajtu NASA, galaksija NGC 2903 je deo sazvežđa Lav, koje je udaljeno oko 30 miliona svetlosnih godina od Zemlje, a na fotografiji koju je zabeležio „Habl“ mogu se videti blistave zvezde, kosmička prašina i gasovi oko jezgra galaksije.

Snimak je napravljen u okviru istraživanja spiralnih galaksija, kako bi se otkrila veza između crnih rupa koje su vrlo blizu jezgra galaksija i grupa zvezda koje se nalaze u njihovim središtima.

Galaksije se dele prema obliku na eliptične, spiralne i nepravilne i utvrđeno je da eliptične galaksije nemaju disk, a da su spiralne galaksije najsjajnije.

Spiralne galaksije imaju centralni deo i spiralne krakove koji čine disk galaksije, pun zvezda, kosmičke prašine i gasova.