Ministarstvo odbrane zaduženo je da izvrši procenu i odredi početne cene za brodove i rezervne delove za ta plovila, koji su u mornaričkim skladištima, kao i da sprovede postupak njihove prodaje.
Budući da je ovde reč o prodaji još upotrebljive i perspektivne vojne tehnike, Ministarstvo odbrane će novog vlasnika za najjače i najveće brodove Mornarice Crne Gore tražiti na tzv. poverljivim tenderima koji nose oznaku tajnosti „Interno“
Prihod od njihove prodaje biće usmeren u budžet Ministarstva odbrane za nabavku novog naoružanja i opreme za Vojsku Crne Gore. Do sada je više država iskazivalo interesovanje da kupi ta dva broda koja su tehnički u dobrom stanju i da ih nakon modernizacije naoružanja i elektronike uvrste u sastav svojih ratnih mornarica. Među zainteresovanim državama su bili Pakistan, Turska, Bangladeš, Izrael…
Kako se navodi u Informaciji o rešavanju statusa patrolnih brodova P-33 i P-34, oni su preveliki, preskupi i prekomplikovani za upotrebu u Mornarici VCG, koja ni sa kadrovskog stanovišta više ne može opsluživati tako kompleksne ratne brodove koji su krajem osamdesetih godina prošlog veka napravljeni da budu okosnica udarnih pomorskih snaga flote nekadašnje Jugoslovenske ratne mornarice.
„Kotor“ (P-33) i njegov blizanac „Pula“ (sada P-34) bili su najveći i najmoćniji ratni brodovi nekadašnje Jugoslovenske ratne mornarice. Te dve raketne fregate napravljene su 1986. i 1988. u Kraljevici. Brodovi su dugački 92 i široki 11,7 metara.