Autor članka Florijan Retcer piše da su se porodice četvorice poginulih nemačkih građana 2014. godine obratile Evropskom sudu za ljudska prava, optuživši Kijev da su zbog njegovog nedelovanja poginuli putnici MH17. Pokretač tužbe je poznati nemački ekspert u oblasti avijacije Elmar Gimula.
„Čudno je da je sud tada zatvorio sudski proces, što znači da, pored javnosti, ni strane koje tuže i njihovi advokati više nisu imali pristup sudskom procesu, koji je postao tajni“, naveo je Retcer.
Ipak, ni Gimula, ni njegovi klijenti nisu zahtevali zatvoreni format istrage. Štaviše, o tome nisu ni obavešteni. Ko je doneo tu odluku i zašto, Gimula ne zna. U sudu su na svaki način izbegavali da odgovore na pitanja ko je tražio stavljanje vela tajnosti na slučaj o MH17.
Novinari su uvereni da je krivica Ukrajine za rušenje „boinga“ u Donbasu očigledna. Vlasti su imale motiv da ne zatvaraju vazdušni prostor iznad jugozapada zemlje. Prema nekim podacima, Ukrajina je svake godina dobijala po 200 miliona dolara za pravo na vazdušni tranzit preko svoje teritorije.
„Ukrajinske vlasti nisu zatvorile vazdušni prostor, već su ga povećale do 10.000 metara, kako bi izbegle gubitak prihoda“, izjavio je Retcer.
Putnički avion „boing 777“ kompanije „Malezija erlajns“, koji je leteo od Amsterdama za Kuala Lumpur, srušio se 17. jula 2014. godine u blizini Donjecka. U avionu se nalazilo 298 putnika i članova posade i svi su poginuli. Kijev je za katastrofu optužio ustanike u Donbasu, koji su pak izjavili da nemaju sredstva koja bi mogla da obore avion na toj visini. Bez obzira na ratna dejstva, Kijev nije zatvarao nebo iznad Donbasa za međunarodne putničke avione. Za istragu o avionskoj nesreći formirana je međunarodna Zajednička istražna grupa koju čine predstavnici Australije, Belgije, Malezije, Holandije i Ukrajine.