Albanski „migovi“ 17, 19, i 21 odavno su otpisani, prenosi „Poslovni dnevnik“.
„Usklađujemo svoje naoružanje sa NATO standardima“, izjavio je načelnik Generalštaba Bardhil Kolčaku.
„Što se ’migova‘ tiče, osim nostalgije, zbog čega ćemo ih nekoliko zadržati u svojim muzejima, ostale nudimo na prodaju“, dodao je Kolčaku.
Nameru da tim vazduhoplovnim relikvijama pruže novi dom iskazali su muzeji, škole i kolekcionari, prenosi „Poslovni dnevnik“.
Kada je Albanija prvi put najavila mogućnost prodaje aviona, vladi su stigli zahtevi muzeja vazduhoplovstva u Francuskoj i škole letenja u Nemačkoj.
Prodaje do danas nisu realizovane zbog birokratskih razloga i papirologije.
Na listi čekanja ima i pojedinaca, entuzijasta i zaljubljenika u avione, uključujući francuskog preduzetnika Žulijena Rošea, koji bi MiG smestio u svoj vrt.
„Nije jednostavno nabaviti takav avion jer ih je većina uništena, a ne sačuvana kao u Albaniji“, rekao je Rošea.
On je izrazio interesovanje za jedan od najstarijih modela, MiG-15 kineske proizvodnje. Početna cena mu je jedva 10.000 evra.
Na ogoljenoj padini na severu Albanije nalazi se portal u albansku komunističku prošlost. Ukopana u srcu planine, iza masivnih čeličnih vrata skrivena je vazdušna baza.
U tih 600 metara planinskih tunela nekada je sve vrvelo vojničkim životom, ali sada je vazdušna baza Gjader skladište desetina zastarelih „migova“ koji u tami skupljaju prašinu.
Kao i 7.000 betonskih bunkera načičkanih širom zemlje, zračna baza Gjader svojim spletom tunela bila je deo plana diktatora Envera Hodže da utvrdi državu u strahu od strane invazije.
Iako se odavno ne koristi, baza je i dalje zatvorena za javnost.