„Sve detalje o onome šta se dogodilo u dve nesreće daće vladini organi u konačnim izveštajima, ali, sa objavljivanjem preliminarnog izveštaja o istrazi nesreće leta 302 kompanije ’Etiopijan erlajns‘, očigledno je da su se na oba leta automatski sistemi, poznati kao MCAS, aktivirali kao odgovor na pogrešne informacije o napadnom uglu krila aviona“, objasnio je Mulenberg.
We at Boeing are sorry for the lives lost in the recent 737 accidents and are relentlessly focused on safety to ensure tragedies like this never happen again.
— Dennis A. Muilenburg (@BoeingCEO) April 4, 2019
Watch the full video here: https://t.co/kZawq35YnZ pic.twitter.com/G9uIHjxsWi
„Kako su nam rekli piloti, pogrešna aktivacija funkcije MCAS može da doprinese već postojećem radnom opterećenju. Naša je odgovornost da eliminišemo ovaj rizik. Mi smo ga svesni i znamo kako to da uradimo“, dodao je on.
U saopštenju se takođe naglašava da bi naredna nadogradnja sistema „eliminisala mogućnost nenamerne aktivacije MCAS-a i sprečila da se nesreća povezana sa njim ponovo dogodi“. Pilotima će biti dostavljeni novi treninzi i „dodatni obrazovni materijali“.
Avion „boing 737 maks 8“ kompanije „Etiopijan erlajns“, u kojem se nalazilo 157 osoba, među kojima osam članova posade, srušio se 10. marta u blizini grada Debre Zejit u Etiopiji. Među poginulima su državljani 35 zemalja. Ovo je druga nesreća aviona ovog modela za pet meseci: 29. oktobra 2018. godine srušio se avion indonezijske avio-kompanije „Lajon er“.