Ta fabrika nije postigla očekivane rezultate u produkciji raznih modela „Škode“, jednog od 12 brendova najvećeg proizvođača automobila na svetu, rekao je Kostić.
On je istakao da su važni ljudi iz „Folksvagenovog“ i „Škodinog“ menadžmenta s njim ostvarili kontakt pre dva dana, kako bi im dao ocene poslovnog ambijenta u Srbiji.
„Pitali su me za prosek plata, obučenost radne snage, generalno, za sve u vezi sa uslovima poslovanja“, rekao je Kostić, koji je dodao da „dima ima, a hoće li biti vatre, znaćemo uskoro“.
Kako je istakao Kostić, činjenica je da smo „u igri“, ali nam konkurišu Bugarska, Turska, Rumunija…
U toj trci presudna će biti ponuda države i Nemci će otići u onu zemlju koja im da više, naglasio je Kostić.
Ono što Kostića brine su „Folksvagenovi“ zahtevi.
Osim u okolini Niša i u Vojvodini, teško da postoji 300-400 slobodnih hektara za izgradnju fabrike, te zato Kostić ne odbacuje mogućnost da se nova fabrika useli u postrojenja kragujevačkog „Fijata“, za koji se još ne zna da li definitivno ostaje u Srbiji.
„To bi bilo idealno, jer već postoje fabrika i hiljade obučenih radnika, ali me plaši kapacitet, jer su sadašnje Fijatove hale u mogućnosti da godišnje izbacuju 200.000 vozila, dok Nemci žele da kapacitet bude veći od 300.000“, kazao je Kostić.
Prema njegovim rečima, više detalja znaće se posle Beogradskog sajma automobila, na koji dolaze važni ljudi iz „Folksvagena“.
Kostiću je žao što smo pre 15 godina propustili šansu da dovedemo taj brend u Srbiju.
On je 2002. i 2003. godine bio blizu toga da u čačansku fabriku „Cer“ dovede montažu nekih modela, ali tadašnje državno rukovodstvo nije prepoznalo priliku, već je insistiralo da se taj posao prebaci u Kragujevac.
Kostić je kao indikator dolaska Nemaca naveo i dolazak kompanije „Forverk“, koja delove najviše proizvodi upravo za „Folksvagen“.
Bilo bi fantastično za našu zemlju i privredu da se ostvari dolazak „Folksvagena“, ali odluka je, ipak, samo u glavama čelnika u Volfsburgu, zaključio je Kostić za „Večernje novosti“.