„Ako govorimo o postojećim trasama koje se danas koriste za tranzit ruskog gasa, ukrajinski pravac je najskuplji i tamo je ustanovljena najveća tarifa — ona je 2 do 2,5 puta viša nego za druge trase“, rekao je Novak.
On je naglasio da su značajno jeftini pravci „Jamal-Evropa“ i „Severni tok 1“.
Ukrajinski gasno-transportni sistem, po njegovim rečima, napravljen je pre 50 godina. Novak navodi da je tehnologija zastarela i da postoji velika amortizacija osnovnih sredstava, što dovodi do velikih gubitaka prilikom transporta gasa.
Ministar je dodao da Ministarstvo energetike vidi potencijal rasta eksporta gasa iz Rusije u Evropu. Deo tog potencijalnog obima, po njegovim rečima, može biti transportovan gasno-transportnim sistemom Ukrajine, ako ova država predloži konkurentne uslove.
„Vidimo da će biti popunjeni ne samo novi gasovodi i transportne strukture, već postoji potencijal da ostane u upotrebi gasno-transportni sistem Ukrajine u nekom obimu. Taj obim zavisi neposredno od potreba Evrope. Zato ovde predstoji još diskusija“, rekao je on.
Novak je naglasio da bi tarife za skladištenje gasa trebalo da budu konkurentnije i uslov za „rešenje svih nastalih sporova“.