„Gospodin Mask, pošto nije stručnjak za tehniku, ne uzima u obzir da se u motoru RD-180 za rakete-nosače ’Atlas‘ koriste potpuno drugačiju šemu goriva — kiseonik-kerozin, a to su drugačiji parametri rada motora“, rekao je Lavočkin, navodi se na sajtu „Roskosmosa“.
On je naveo da je kompanija sertifikovala pritisak u komori motora RD-180 za sagorevanje od preko 280 bara.
Levočkin je saopštio da motor „raptor“ radi po šemi goriva „gas-gas“, zbog čega pritisak od 268,9 bara u komori nije neobičan.
„U svojim modelima za rad po ovoj šemi postavili smo nivo pritiska u komori za sagorevanje da bude veći od 300 bara. A sam parametar pritiska u komori nije izlazna karakteristika motora, kao što je potisak i specifični impuls“, objasnio je on.
U isto vreme, Levočkin je naglasio da, bez obzira na konkurenciju dveju firma koje su proizvođači motora, „mi kao inženjeri pozdravljamo prve uspehe kolega iz kompanije ’Spejs iks‘ u oblasti raketnih motora‘.
Ranije je generalni direktor ’Spejs iksa‘ Ilon Mask izjavio da je motor „raptor“ na testiranjima pobio rekord u pritisku u komori za sagorevanje, koji je do sada držao ruski motor RD-180. Prema rečima Maska, „raptor“ je dostigao pritisak od 268,9 bara, dok ruski motor razvija pritisak u komori za 261,7 bar.