Ruski i američki raketni motori – kao dizel i benzinac

© Sputnik / Ilья Pitalev / Uđi u bazu fotografijaRuski raketni motori RD-180, proizvedeni u fabrici "Energomaš"
Ruski raketni motori RD-180, proizvedeni u fabrici Energomaš - Sputnik Srbija
Pratite nas
Glavni konstruktor kompanije „Energomaš“ Petar Levočkin rekao je da je poređenje karakteristika ruskog raketnog motora RD-180 sa motorom Ilona Maska „raptor“, slično poređenju dizel i benzinskog motora.
Koncept grada na Marsu - Sputnik Srbija
Pripreme za let na Mars: Ovaj svemirski brod će moći da preveze 100 ljudi (foto)

„Gospodin Mask, pošto nije stručnjak za tehniku, ne uzima u obzir da se u motoru RD-180 za rakete-nosače ’Atlas‘ koriste potpuno drugačiju šemu goriva — kiseonik-kerozin, a to su drugačiji parametri rada motora“, rekao je Lavočkin, navodi se na sajtu „Roskosmosa“.

On je naveo da je kompanija sertifikovala pritisak u komori motora RD-180 za sagorevanje od preko 280 bara.

Levočkin je saopštio da motor „raptor“ radi po šemi goriva „gas-gas“, zbog čega pritisak od 268,9 bara u komori nije neobičan.

„U svojim modelima za rad po ovoj šemi postavili smo  nivo pritiska u komori za sagorevanje da bude veći od 300 bara. A sam parametar pritiska u komori nije izlazna karakteristika motora, kao što je potisak i specifični impuls“, objasnio je on.

U isto vreme, Levočkin je naglasio da, bez obzira na konkurenciju dveju firma koje su proizvođači motora, „mi kao inženjeri pozdravljamo prve uspehe kolega iz kompanije ’Spejs iks‘ u oblasti raketnih motora‘.

Ranije je generalni direktor ’Spejs iksa‘ Ilon Mask izjavio da je motor „raptor“ na testiranjima pobio rekord u pritisku u komori za sagorevanje, koji je do sada držao ruski motor RD-180. Prema rečima Maska, „raptor“ je dostigao pritisak od 268,9 bara, dok ruski motor razvija pritisak u komori za 261,7 bar.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala