Evropska komisija zaustavila je plan ujedinjenja dva najveća proizvođača u ovoj oblasti. „Alstom“ i „Simens“ kažu da je cilj da spajanjem postanu konkurentni na svetskom tržištu u takmičenju sa velikim proizvođačima iz Kine, SAD i Kanade.
Evropska komesarka Margaret Vestager, međutim, saopštila je u sredu da bi taj plan doneo više štete nego koristi, jer bi na unutrašnjem tržištu EU doveo do monopola i rasta cena za evropske korisnike.
Komisija, takođe, tvrdi da pretnja od kineske konkurencije ne postoji jer najveća kineska kompanija zasad proizvodi vozove samo za kinesko tržište.
U Francuskoj i Nemačkoj mnogi su dočekali ovu odluku na nož, kao primer da se evropske birokrate slepo drže prevaziđenih pravila konkurencije iz devedesetih godina, iako se svet promenio i konkurenciju treba videti na globalnom a ne na evropskom nivou. Već su najavljene inicijative za promenu pravila.
Između podsticaja stvaranju evropskih industrijskih giganata i zaštite konkurencije na unutrašnjem tržištu, EK se odlučila za ovo drugo, a u tome ima podršku i većeg broja zemalja-članica.