00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
SPUTNJIK SPORT
21:00
30 min
SPUTNJIK SPORT
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Modno putovanje kroz srpsku istoriju
16:00
30 min
SVET SA SPUTNJIKOM
Biti ili ne biti za Ukrajinu – može li proći nova prevara Zelenskog
17:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Porodično“: Kućni budžet – kako da planiramo i vodimo porodične finansije
20:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Brisel ne pristaje na ujedinjenje Francuza i Nemaca

© AP Photo / Matthias SchraderSedište kompanije Simens u Minhenu
Sedište kompanije Simens u Minhenu - Sputnik Srbija
Pratite nas
Evropska komisija zabranila je spajanje dva evropska giganta u oblasti železnice, francuskog „Alstoma“ i nemačkog „Simensa“, navodeći da bi taj plan doneo više štete nego koristi.

Evropska komisija zaustavila je plan ujedinjenja dva najveća proizvođača u ovoj oblasti. „Alstom“ i „Simens“ kažu da je cilj da spajanjem postanu konkurentni na svetskom tržištu u takmičenju sa velikim proizvođačima iz Kine, SAD i Kanade.

Evropska komesarka Margaret Vestager, međutim, saopštila je u sredu da bi taj plan doneo više štete nego koristi, jer bi na unutrašnjem tržištu EU doveo do monopola i rasta cena za evropske korisnike.

Komisija, takođe, tvrdi da pretnja od kineske konkurencije ne postoji jer najveća kineska kompanija zasad proizvodi vozove samo za kinesko tržište.

U Francuskoj i Nemačkoj mnogi su dočekali ovu odluku na nož, kao primer da se evropske birokrate slepo drže prevaziđenih pravila konkurencije iz devedesetih godina, iako se svet promenio i konkurenciju treba videti na globalnom a ne na evropskom nivou. Već su najavljene inicijative za promenu pravila.

Između podsticaja stvaranju evropskih industrijskih giganata i zaštite konkurencije na unutrašnjem tržištu, EK se odlučila za ovo drugo, a u tome ima podršku i većeg broja zemalja-članica.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala