„Radimo na jačanju naše platforme uoči izbora 2019. godine. Ranije ovog meseca u Nigeriji smo počeli privremeno da zabranjujemo izborne oglase plaćene van zemlje pre izbora, a pokušavamo da sprovedemo istu politiku i u Ukrajini pred tamošnje izbore. Na izborima za Evropski parlament, koji su zakazani za kraj marta, pokrenućemo dodatne alate u EU kako bismo pomogli u sprečavanju stranog uplitanja i kako bismo političko i izdavačko oglašavanje na Fejsbuku učinili transparentnijim“, navodi se u saopštenju kompanije „Fejsbuk“.
Za kupovinu političkih reklama moraće da se prođe kroz autorizaciju, a korisnicima će biti pruženo više informacija o političkim reklamama, ističe gigant među društvenim mrežama.
Instrumenti kontrole će se koristiti i tokom opštih izbora u Indiji i Izraelu, koji su predviđeni za proleće 2019. godine, a zatim će biti aktivirani i na globalnom nivou.
„Fejsbuk“ planira i da uspostavi dva nova regionalna operativna centra fokusirana na integritet izbora, koji će se nalaziti u kancelarijama kompanije u Dablinu i Singapuru, a sve radi boljeg odgovora na izazove u vezi sa izborima.
Jedan set novih instrumenata uključuje poboljšanje kapaciteta za otkrivanje dezinformacija i lažnih vesti. Oni ili uklanjaju sadržaj koji direktno krši standarde zajednice, ili smanjuju distribuciju vesti i materijala za koje se smatra da podrivaju „autentičnost platforme“.
Društvena mreža takođe planira da korisnicima pruži više podataka o informacijama koje vide na početnoj stranici, kao i da bude aktivnija u proveri činjenica, tako što će snižavati doseg postova koji su ocenjeni kao lažni.
Nakon prošlogodišnjeg skandala u vezi sa „Kembridž analitikom“, u kojem su lični podaci oko 50 miliona korisnika Fejsbuka sakupljeni bez njihove dozvole kako bi se koristili za ciljano političko oglašavanje, ta društvena mreža se obavezala da će intenzivirati napore u zaštiti korisnika od pokušaja potkopavanja demokratije.