Upozorenja o kanceru nametnuta proizvođačima alkoholnih pića u Irskoj mogla bi ugroziti turističku industriju ostrva Emerald, upozoravaju iz sve profitabilnijeg sektora irske privrede.
Pored toga, zabrana reklamiranja obilaska destilerija regulisana odredbama Zakona o javnom zdravlju, usvojenog u oktobru, a koje se odnose na alkohol, takođe može predstavljati izazov proizvođačima.
Posete destilerijama su porasle za 13 procenata u prošloj godini — ukupno 923.000 turista posetilo je 13 proizvodnih centara u zemlji. „Prekomorski“ turisti činili su 88 odsto posetilaca, od kojih je 40 procenata dolazilo iz SAD i Kanade.
„Asocijacija irski viski“ saopštila je da je planirano otvaranje još osam destilerija kao turističkih destinacija do kraja ove godine, naglašavajući da je sektor na putu da dostigne kvotu od 1,9 miliona posetilaca godišnje do 2025.
Nevolje na vidiku?
Prvi čovek „Asocijacija irski viski“ Vilijem Level pozdravio je porast broja „stranih turista i ljubitelja viskija iz Irske“, koji žele da saznaju „više priča o nastanku viskija — gde, kako i ko ga pravi“ i žele da dožive „baštinu i živopisnost naših destilerija“.
Međutim, on je upozorio da nema mesta za zadovoljstvo zaposlenima u tom sektoru, uz napomenu da bi uz zabranu oglašavanja i uvođenja zdravstvenog upozorenja na etiketama, i drugi snažni udarci mogli usporiti rast tog sektora.
„Kao što irski viski ostaje najbrže rastuća kategorija premijum alkoholnih pića na svetu, tako su i irske destilerije viskija među najbrže rastućim atrakcijama irskog turizma. Irske ’ture viskija‘ privlače međunarodne turiste, stvaraju radna mesta i podržavaju lokalne ekonomije, i urbane i ruralne, širom zemlje. Nedavno povećanje stope PDV-a na ugostiteljski sektor takođe predstavlja izazov — to će značiti skuplju hranu i smeštaj za turiste, što vrši pritisak na već relativno nizak nivo broja turista koji su spremni da plate obilazak atrakcija poput destilerija viskija“, rekao je on.
Level je dodao i da je „’bregzit‘ u raspadu“ već uticao na turizam Velike Britanije i Severne Irske i napomenuo da je „nametanje upozorenja na kancer“ dovelo do „međunarodne stigme bez presedana“ na irski viski, dok se ni sa sličnim nisu suočili ključni konkurenti — škotski viskiji i burboni.