Tenkovi su dostavljeni morskim putem do Vladivostoka, odakle će železnicom biti prevezeni u Moskovsku oblast, u grad Naro Fominsk.
Rusija planira da tu tehniku koristi kao muzejske eksponate, a takođe i tokom održavanja Parada pobede i snimanja istorijskih filmova o Drugom svetskom ratu.
O vraćanju tenkova dogovoreno je u januaru prošle godine, tokom posete ruskog ministra odbrane Sergeja Šojgua Laosu.
T-34 je legendarni sovjetski tenk iz perioda Drugog svetskog rata, koji se masovno proizvodio od 1940. godine. To je bio glavni tek Crvene armije do prve polovine 1944, kada se pojavila modernizovana verzija T-34-85. Mnogi stručnjaci, uključujući i nemačke generale, nazvali su T-34 jednim od najboljih tenkova Drugog svetskog rata.
U ruskom Ministarstvu odbrane ističu da se „T-34 s pravom smatra najboljim tenkom svog vremena, oborio je desetak rekorda, koji očigledno nikada neće biti nadmašeni“.
Ministarstvo je takođe saopštilo da su sve borbene mašine u potpunosti ispravne, bez obzira na „starost“ — poslednji T-34 bio je proizveden u SSSR-u 1948. godine.
Ruski vojni eksperti ističu da vraćanje tenkova u ispravnom stanju govori o njihovom kvalitetu i pouzdanosti.
„Posle modernizacije i jačanja guseničnog dela, tenk se u potpunosti može koristiti. Štaviše, tenk T-34 se može koristiti i kao baza za inženjerijska i remontno-evakuacijska vozila“, kaže za Sputnjik vojni ekspert Sergej Čenik.
Prema njegovim rečima, T-34 je tenk koji dokazuje svoju pouzdanost, naročito kada je opremljen savremenom elektronikom i sredstvima veze.
„Uslovi samog Laosa su veoma neobični, tamo je vlažna klima na kojoj se lako kvari svaka tehnika. A tenk T-34 svojom pouzdanošću se ubraja u one vrste tehnike koja se u potpunosti može koristiti i u tim teškim uslovima“, zaključio je Čenik.