Kako se navodi, novi kanal će biti dug 7,2 hiljade kilometara.
Nov put će ići i kopnom i morem. Roba će ići iz Indije u iranski grad Bender Abas na obali Persijskog zaliva, zatim u Bender Enzelu na obali Kaspijskog mora odakle će ići morem u Astrahan, a zatim železnicom u Evropu.
Koridor će biti jeftiniji i postaće alternativa Sueckom kanalu: vreme i cena prevoza će biti smanjeni između 30 i 40 odsto. Na primer, ako se uporedi sa Sueckim kanalom, roba iz Mumbaja u Moskvu će koridorom „Sever-jug“ stizati 20 dana brže.
Plan je da se godišnje novim putem prevozi između 20 i 30 miliona tona robe.
Eksperimentalne isporuke novim putem bile su organizovane 2014. godine.
Ranije je ministar za trgovinu i industriju Indije Sureš Prabhu izjavio da se nada da će taj koridor početi da se koristi što pre.