S obzirom na te podatke, Ministarstvo zdravlja pokrenulo je kampanju „Teži ravnoteži“, koju podržavaju i kompanije Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije (PKS) i koje slede preporuke Svetske zdravstvene organizacije o ograničavanju sadržaja šećera, soli, zasićenih masti i transmasnih kiselina u svojim proizvodima. Kampanja se sprovodi u cilju prevencije gojaznosti kod dece i odraslih.
Sekretar Udruženja PKS Dimitrije Ivanović ukazao je da su društveno-odgovorne kompanije „Bambi“, „Koka-kola“, „Doktor Etker“, „MARBO produkt“, „Mars“ i „Nestle“, članice Udruženja za prehrambenu industriju PKS prepoznale značaj te kampanje i udružile svoje resurse i znanje, sa ciljem da doprinesu daljem sistemskom rešavanju problema gojaznosti i radu na prevenciji tog izazova modernog društva.
„Navođenje nutritivnih i zdravstvenih izjava je propisano Zakonom, u Srbiji je taj propis na snazi od jula 2018. godine. Neophodno je da nutritivne i zdravstvene izjave na proizvodima budu zasnovane na naučnim činjenicama i da predstavljaju proizvod tačno i iskreno“, ukazao je Ivanović na drugoj edukativnoj radionici za medije u okviru kampanje.
Rukovodilac radne grupe za kvalitet, deklarisanje i označavanje hrane u Ministarstvu poljoprivrede Branislav Raketić, predstavljajući novine koje donosi Pravilnik o deklarisanju, označavanju i reklamiranju hrane, istakao je da svi proizvodi moraju da imaju nutritivnu deklaraciju na kojoj su navedeni podaci o nivou šećera, soli, masti i ostalih vrednosti koje proizvod sadrži.
Profesorka Medicinskog fakulteta u Beogradu Budimka Novaković istakla je da u Srbiji 58 odsto odraslog stanovništva ima prekomernu telesnu masu, a 25 odsto je gojazno.
Dodala je i da će prema epidemiološkim prognozama 2020. godine biti gojazno čak 44 odsto muškaraca i 31 odsto žena, preneo je Tanjug.
Zaključak današnjeg skupa bio je da odgovornost za balansiranu ishranu obavezuje kako proizvođače, tako i potrošače, a za rešavanje ključnih izazova neophodna je uska saradnja vladinih institucija, javnih, zdravstvenih i društvenih organizacija i industrije, kao i društvenih organizacija.