„Treba da pronađemo glavnu olupinu“, rekao je novinarima Surjo, operativni direktor agencije, preneo je Rojters.
„Predviđam da neće biti preživelih“, rekao je on.
Nakon što su pronašli ostatke letelice, na površini Javanskog mora, spasioci pokušavaju da pronađu trup aviona, prenosi Rojters.
Indonežanski Generalni direktorat vazdušnog saobraćaja saopštio je ranije da je posada aviona zatražila da se avion vrati u Džakartu ubrzo nakon poletanja.
„Još ne znamo da li je iko preživeo. Nadamo se i molimo, ali ne možemo ništa da potvrdimo“, rekao je direktor indonežanske Agencije za pretragu i spasavanje Muhamed Sjuaugi, dodavši da nikakav upozoravajući signal nije primljen sa avionskog predajnika za hitne situacije, prenosi Rojters.
Indonežanska avio-kompanija je saopštila da je potpuno nov avion, koji je oko 06.20 sati po lokalnom vremenu poleteo ka Pangkal Pinangu na ostrvu kod Sumatre, prevozio 181 putnika, među kojima jedno dete i dve bebe, kao i osam članova posade, prenosi AP.
U avionu su se nalazila i najmanje 23 vladina zvaničnika, koji su, kako je rekao portparol kontrole leta, tražili da se avion vrati i pre nego što je izgubljen kontakt s letelicom.
„Još se ne usuđujemo da kažemo šta se dogodilo, ili šta se nije dogodilo, zbunjeni smo jer je ovo bio nov avion“, rekao je Rojtersu izvršni direktor „Lajon era“.
Ta kompanija je saopštila da je avion bio ispravan i da su pilot i kopilot zajedno imali dosad ostvarenih 11.000 sati letenja.
Direktor indonežanskog Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je da ne može da potvrdi uzrok nesreće dok se ne pronađu crne kutije.
Deeply saddened! #JT610 #LionAir
— Viswesh (@Visweshchandar) October 29, 2018
Let's pray for everyone!😢 pic.twitter.com/U7GitxA3CH
Što se meteoroloških uslova tiče, u trenutku kada se nesreća dogodila nebo je bilo vedro.
Podaci sa portala za praćenje letova „Flajt radar 24“ pokazuju da su se prvi znaci da nešto nije u redu pojavili oko dva minuta nakon poletanja, na visini od 610 metara. Avion se potom spustio i skrenuo levo, pa se ponovo popeo i počeo da dobija na brzini, ali je na visini od 1.113 metra sa njim izgubljen kontakt, oko 15 kilometara severno od indonežanske obale.
Agencija za katastrofe Indonezije objavila je na internetu fotografije slomljenih telefona, uništenih knjiga, prtljaga i delova aviona koje su sakupili brodovi za pretragu i spasavanje.
Indonežanska televizija emitovala je snimke na kojima se vidi proliveno gorivo i ostaci letelice.
Prijatelji i rođaci putnika molili su se zagrljeni čekajući na aerodromu u Pangkal Pinangu.
U Nacionalnoj agenciji za pretragu u spasavanje kažu da je oko 300 ljudi uključujući vojnike, policajce i lokalne ribare angažovano u istrazi i da dosad nije pronađeno nijedno telo, već samo lični predmeti putnika i ostavi aviona.
Ronioci pretražuju more na dubini od 20 do 35 metara u blizini mesta na kojem je avion pao.
Some debris from #JT610 that reported has crashed this morning. pic.twitter.com/sWRSdGgG8n
— Taz Imansyah (@KaitouTaz) October 29, 2018
Reč je o avionu „boing 737 maks 8“ koji je isporučen „Lajon eru“ polovinom avgusta, a ovo je prva nesreća koju je doživeo ovaj moderni tip letelice.
Portparol „Boinga“ rekao je da ta kompanija pomno prati situaciju, ali nije pružio detalje o letelici. Ta kompanija je, takođe, izrazila duboko žaljenje zbog nesreće i ponudila tehničku pomoć u istrazi.
Ovo je najgora avionska nesreća u Indoneziji otkako se avion „Er Azije“ iz Surabaje ka Singapuru srušio u more decembra 2014, kada je poginulo 162 ljudi, koliko ih je bilo u letelici.
„Lajon er“ je, inače, „lou kost“ kompanija koja se brzo razvija i jedna je od najmlađih i najvećih avio-kompanija u Indoneziji.
Osnovana je 1999. i u privatnom je vlasništvu, a organizuje desetine letova dnevno, kako ka međunarodnim destinacijama tako i ka više od 17.000 ostrva indonežanskog arhipelaga.
Captain Bhavye Suneja pilot Lion Air #JT610.
— Balqis Sidiqia (@BalqisSidiqia) October 29, 2018
The pilot and co-pilot of the plane had a combined total of 11,000 hours flying time. pic.twitter.com/OrsgqygC8p