Vežba namenski nosi ovo ime, kaže rukovodilac vežbe i komandant 204. lovačke brigade, brigadni general Željko Bilić, jer to je skraćenica od „Bratstvo avijatičara Rusije i Srbije“.
„Kao što samo ime kaže, na ovom prostoru su piloti iz Srbije i piloti Vazdušno-kosmičkih snaga Ruske Federacije. Samim tim, vežba je dobila na značaju jer iz godine u godinu postaje tradicionalna. Ovo je četvrta godina zaredom da se vežba realizuje zajedno sa Vazdušno-kosmičkim snagama Ruske Federacije“, naglasio je Bilić.
On je dodao da u vežbi učestvuju avioni MiG-29, kako oni koji su nedavno dopremljeni iz Rusije, tako i stari srpski modeli ovog aviona, kao i helikopteri Mi-17, koji su takođe nedavno nabavljeni u Rusiji.
Ono što je najvažnije u vežbi, kaže Bilić, jeste to što su posade aviona mešovite — u dvosedima MiG-29 i helikopterima lete dva pilota, jedan iz Srbije i jedan iz Rusije.
Prema Bilićevim rečima, zbog svog mešovitog karaktera, vežba je prilika za prenošenje i razmenu iskustava i znanja među posadama dveju zemalja.
„Vežbu realizujemo u vazdušnom prostoru Srbije, na različitim lokacijama. Tokom ova četiri prethodna dana izvršili smo vežbe traganja i spašavanja, kontrole i zaštite vazdušnog prostora, vazdušnog transporta, vazdušnog desanta, evakuacije povređenih i prevođenje u medicinske ustanove“, opisuje Bilić dosadašnji tok vežbi.
Zamenik rukovodioca vežbe, pukovnik Konstantin Surikov, rekao je da je reč o drugom izvođenju vežbe u Srbiji, a cilj vežbe, kako je dodao, nije obuka, već priprema za izvršenje zajedničkih zadataka u mešovitim posadama.
„U ovoj vežbi učestvuju već pripremljeni piloti, kako sa srpske strane, tako i sa ruske. Letno-taktička vežba znači najviši nivo borbene pripremljenosti pilota i uvežbavaju se najsloženiji zadaci kao što su traganje i spasavanje, vazdušni boj i dejstva po ciljevima na zemlji. Cilj je, takođe, da uvežbamo i sporazumevanje između posada“, naglasio je pukovnik Surikov.
Iznad batajničkog aerodroma, poslednjeg dana trajanja vežbi, „Migovi“ su izveli simulaciju vazdušne borbe, ali i simulaciju napada na zemaljske ciljeve, kao i uvežbavanje kontrole i zaštite vazdušnog prostora. Time je, prema rečima pilota potpukovnika Dejana Bede, završen letački deo vežbe „BARS 2018“.
Potpukovnik Oleg Kiljas, koji je bio deo iste posade, istakao je da je tokom leta pokazana dosta dobra obuka i priprema, a on je bio zadužen za kontrolisanje izvršavanja zadataka.
Major Goran Gajić, pilot helikoptera, ocenio je da su iskustva stečena na ovoj vežbi dragocena i za ruske i za pilote Vojske Srbije, naročito jer se, u zavisnosti od zemlje u kojoj se vežba izvodi, uče procedure druge strane koje se koriste u vazduhoplovstvu, a njegov kolega, potpukovnik Aleksej Lepkin ističe i da su na vežbi stekli prijatelje.
Vežba BARS četvrtu godinu zaredom realizuje se naizmenično u Ruskoj Federaciji i Republici Srbiji.