Šta NIS dobija ovom fazom modernizacije Rafineriji nafte Pančevo, odnosno izgradnjom postrojenja za duboku preradu sa tehnologijom odloženog koksovanja, u današnjoj „Energiji Sputnjika“ Jelica Putniković razgovarala je sa Vladimirom Gagićem, direktorom Bloka prerade u Naftnoj industriji Srbije.
U Evropi je poslednjih godina zatvoren veliki broj rafinerija. Sagovornika „Energije Sputnjika“ pitamo da li se tu radi o velikoj konkurenciji i regulativi EU, koja nameće troškove koje prekomorski konkurenti nemaju, i koliko rafinerijsko poslovanje u Evropi ugrožava dopremanje gotovih derivata iz SAD, Rusije i Azije, a koliko su krivi sve veća zabrinutost u zapadnoevropskim zemljama za ekološke probleme planete i proterivanje automobila koji troše dizel?
Stručnjaci sve češće ističu da rafinerije ne mogu opstati na tržištu samo kao prerađivači nafte. Neki stručnjaci procenjuju da će evropske rafinerije morati da se preorijentišu na proizvodnju čistih goriva, biogoriva i električne energije. I NIS mora pronaći svoje mesto u toj priči.
Iz organizacije „Fjuels Jurop“ procenjuju da će u 2040. godini i dalje biti potražnje za tečnim gorivima u sektorima komercijalnog transporta, avio i pomorskog saobraćaja i petrohemijskom sektoru, ali da je moguće da će veoma oštro biti smanjena potrošnja benzina, što će osetno uticati na konkurentnost evropskih rafinerija pretežno usmerenih na proizvodnju tog goriva, a verovatno i na sam opstanak nekih od njih.
Sa sagovornikom „Energije Sputnjika“ razgovarali smo i o tome šta NIS i „Gaspromnjeft“ čine da unaprede svoj rafinerijski biznis i odupru se ovim problemima.