Francuske vlasti traže da se novinarima Sputnjika ne izdaju akreditacije

© Sputnik / Igorь Russak / Uđi u foto-galerijuSputnjik studio
Sputnjik studio - Sputnik Srbija
Pratite nasTelegramOdyssey
Francuske vlasti su u izveštaju od 200 stranica pod nazivom „Manipulacija informacijama, izazov našim demokratijama“ predložile da se ne izdaju akreditacije novinarima RT i Sputnjika. U pripremi izveštaja su učestvovali Centar za analize, prognoze i strategiju, Ministarstvo inostranih poslova i Institut za strateška istraživanja Ministarstva odbrane.
Makron našao ruskog agenta i u francuskoj školi (foto) - Sputnik Srbija
Makron našao „ruskog agenta“ u francuskoj školi (foto)

U izveštaju se nalazi 50 preporuka, od opštih saveta, do preporuka državama, civilnom društvu i privatnim licima. Tačka 19 preporučuje da se „marginalizuju strani organi propagande“.

„Prvo ih treba imenovati, a zatim im ne davati akreditacije i ne pozivati ih na pres-konferencije“, savetuju autori dokumenta.

Kao ilustracija predloga navodi se citat iz obraćanja Emanuela Makrona na pres-konferenciji sa Vladimirom Putinom u Versaju na kojoj je francuski lider, bez navođenja dokaza, optužio Sputnjik i RT da su „više puta iznosili neistine o njemu i njegovoj kampanji“ tokom predsedničke trke.

U tekstu izveštaja se 60 puta pominje Rusija, 48 puta Kremlj, 14 puta Sputnjik i 10 puta televizija RT. Između ostalog, oni tvrde da RT i Sputnjik navodno „manipulišu informacijama“, „izokreću činjenice“ i „falsifikuju dokumenta, prevode i intervjue“.

„Mi upravo to osuđujemo, a ne mišljenja“, izjavljuju autori, naglašavajući da ruski mediji mogu i imaju pravo da štite soju tačku gledišta.

Sputnjik intervju - Sputnik Srbija
Može li Francuska da bude most između Rusije i Zapada

Navodeći slučaj curenja informacija sa kompjutera člana Makronovog tima uoči glasanja na predsedničkim izborima u Francuskoj koje je obavio Sputnjik, autori istraživanja nabrajaju „pouke“ iz toga. Tako je jedna od autorki izveštaja imala naslov „Diskreditacija propagandnih medija“, gde podseća da su novinarima RT i Sputnjika od 27. aprila 2017. godine do kraja kampanje bile oduzete akreditacije. 

„Čak i nakon izbora bio im je zabranjen pristup Jelisejskom dvorcu i pres-konferencijama MIP-a“, naglašavaju autori teksta.

Predsednik Francuske Emanuel Makron je ranije više puta optuživao Sputnjik da se bavi širenjem lažnih vesti, ali nije navodio bilo kakve dokaze za svoje tvrdnje. Još tokom izborne kampanje, njegov štab je odbio da akredituje ruski kanal i informativnu agenciju. Prošle jeseni, novinarka francuske redakcije Sputnjika nije mogla da prisustvuje zajedničkoj konferenciji Makrona i iračkog premijera Hajdera el Abadija, jer njeno ime navodno nije bilo na listi akreditovanih novinara, što nije istina.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala