Let je trajao sat vremena, a vodeći projektant na izradi letelice i rukovodilac razvoja i projektovanja u Utvi Aleksandar Petrović rekao je novinarima da će u narednih 10 meseci biti završena sertifikacija, kako bi mogla da počne serijska proizvodnja.
„Sova“ je jednomotorni avion, niskokrilac, namenjen za obuku, sportsko i turističko letenje, avio-taksi prevoz i panoramsko razgledanje, piše Tanjug.
Može se koristiti i za obuku vojnih pilota, pošto uz odgovarajuću opremu može da nosi naoružanje, dodao je Petrović.
Cena aviona je, kako kaže, između 250.000 i 350.000 evra.
Petrović je rekao da je vrednost razvoja tog aviona ispod milion evra, kao i da očekuje veliku zainteresovanost na inostranim tržištima i da će moći da ispune sve narudžbine kada je reč o broju letelica.
Pilot Zoran Španović je rekao da je „Sova“ proizvod domaće pameti i da je ta letelica u kategoriji aviona tipa „Cesna“ i „Pajper“.
„’Sova‘ je izuzetno konkurentan avion, izuzetnih performansi“, rekao je Španović, dodajući da avion ima najmoderniju digitalnu opremu i da može da leti i danju i noću, po svim uslovima.
Takođe, jedna od karakteristika letelice jeste to što poseduje mogućnost brze modifikacije.
Program 41 M, poznatiji kao „Sova“, finansira preduzeće „Jugoimport SDPR“, koje je od prošle godine većinski vlasnik (97 odsto) „Utve“.
„Utva“ je ugovorila projektovanje, modifikaciju, proizvodnju prototipa, ispitivanje i sertifikaciju aviona.
„Utva“ je posle više od 30 godina uspela samostalno da projektuje, napravi i počne ispitivanje novog aviona.
„Sova“ predstavlja modernizovanu verziju baznog aviona „Utva 75“, koji je namenjen za početnu obuku, sportsko i turističko letenje.
Avion se opciono može koristiti za izviđanje, aerofoto-snimanje i druge operacije.
„Sova“ je jednomotorni avion, niskokrilac, kompletno metalne strukture tipa „ljuska“, sa motorskom oblogom i terminezonima od kompozita.
Avion je četvorosed konfiguracije „sajd baj sajd“, sa fiksnim stajnim trapom, tipa tricikl.
Konfiguracija stajnog trapa dozvoljava sletanje na asfaltne i pripremljene travnate piste.
Avion je opremljen jednim, četvorocilindričnim motorom sa vazdušnim hlađenjem i „konstant spid“ elisom.
Masa praznog aviona je 750 kilograma, dužina aviona 7,11 metara, razmak krila 9,8 metara, a visina 3,14 metara.
Maksimalna horizontalna brzina aviona je 230 kilometara na sat, snaga 210 KS, a istrajnost aviona pri ekonomskoj brzini 4,2 sata.