U pitanju je jednomotorni avion, niskokrilac, namenjen za obuku, sportsko i turističko letenje, avio-taksi prevoz i panoramsko razgledanje.
Takođe, jedna od karakteristika letelice jeste to što poseduje mogućnost brze modifikacije.
Program 41 M, poznatiji kao „Sova“, finansira preduzeće „Jugoimport SDPR“, a „Utva“ je ugovorila projektovanje, modifikaciju, proizvodnju prototipa, ispitivanje i sertifikaciju aviona.
„Utva“ je posle više od 30 godina uspela samostalno da projektuje, napravi i počne ispitivanje novog aviona.
„Sova“ predstavlja modernizovanu verziju baznog aviona „Utva 75“, koji je namenjen za početnu obuku, sportsko i turističko letenje.
Avion se opciono može koristiti za izviđanje, aerofoto-snimanje i druge operacije.
Takođe, može da nosi naoružanje uz ugradnju odgovarajuće opreme, objavljeno je na sajtu „Jugoimporta“.
„Sova“ je jednomotorni avion, niskokrilac, kompletno metalne strukture tipa „ljuska“, sa motorskom oblogom i terminezonima od kompozita.
Avion je četvorosed konfiguracije „sajd baj sajd“, sa fiksnim stajnim trapom, tipa tricikl.
Konfiguracija stajnog trapa dozvoljava sletanje na asfaltne i pripremljene travnate piste.
Avion je opremljen jednim, četvorocilindričnim motorom sa vazdušnim hlađenjem i „konstant spid“ elisom.
Masa praznog aviona je 750 kilograma, dužina aviona 7,11 metara, razmak krila 9,8 metara, a visina 3,14 metara.
Maksimalna horizontalna brzina aviona je 230 kilometara na sat, snaga 210 KS, a istrajnost aviona pri ekonomskoj brzini 4,2 sata.
„Sova“ će sutra imati probni let na aerodromu „Pančevo“, koji će trajati jedan sat, a Aleksandar Petrović, vodeći projektant na izradi letelice, predstaviće planove daljeg rada i letenja, kao i nove projekte kompanije.