00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Iz prve ruke: Kako je sedeti u neuništivoj ruskoj mašini

© Jutjub/MiGFlugLet u MIG-u 29
Let u MIG-u 29 - Sputnik Srbija
Pratite nas
Velika je čast i velika odgovornost upravljati MiG-om 29 i u rukama imati moćnu mašinu koja daje neverovatne mogućnosti da se pilot iskaže u posebnoj dimenziji, kaže za Sputnjik pilot instruktor nadzvučnih borbenih aviona Boriša Mandić.
Avion MIG 29 na aerodroomu Batajnica - Sputnik Srbija
O srpskim „migovima“ se oglasili i američki mediji

Vrhunsko adrenalinsko zadovoljstvo je upravljati MiG-om, izvoditi zamišljene manevre i probijati ograničenja, objašnjava pilot Mandić.

„Vozio sam MiG-a 21 i MiG-a 29 i mogu vam reći da je razlika ogromna. Razlika je u snazi, u manevarskim osobinama u jednom posebnom vidu eksploatacije tog aviona. Isto kao kad bi sa fiće prešli na Formulu jedan.“

U profesionalnom smislu, MiG 29 je izveden iz MiG-a 21. Dobre osobine MiG-a 21 su unapređene, usavršene i izvedene na jedan visoki nivo i zato MiG 29 nije bez razloga najbolji u svojoj klasi borbenih aviona.

„Svako ko je u struci potvrdiće da je MiG 29 najbolji, najžilaviji, najizdržljiviji i najsigurniji na svetu. On ima i potrebnu rezervu snage, ima dva snažna motora, ima letačke performanse koje su nesporne i koje pilotu pružaju komociju. MiG 29 omogućava i da pilot pravi greške i da se te greške kompenzuju aerodinamičkim osobinama koje taj avion ima. Naoružanje, manevarske mogućnosti, performanse MiG-a 29 se ne mogu porediti sa MiG-om 21 jer je razlika u generacijama.“

© JUTJUB/RTMiG 29
MiG 29 - Sputnik Srbija
MiG 29

Da bi pilot mogao da pilotira MiG-om 29 mora da bude ispunjen medicinski kriterijum nakon prolaska čitave serije testova, pre svega zbog mnogo većeg opterećenja kojima je pilot izložen.

„Postoji dopunska selekcija u smislu psihofizičkih sposobnosti. Opterećenje, centrifuga, barokomora… sve to morate da prođete da biste bili kvalifikovan pilot  MiG-a 29. Svaki manevar, eksploatacija aviona koju on pruža stvara veliko opterećenje koje trpi telo pilota.“

MiG 29 je kvalitativni iskorak, jedna ozbiljna, zahtevna mašina koja pilota čini pilotom u svakom smislu, od psihofizičke spreme i mnogo teorijskog znanja, do puno treninga na zemlji i mnogo sati naleta.

„Veliko je zadovoljstvo, čast i privilegija, jer vrh piramide pilotskog vojnog posla je voziti MiG 29. Vojni piloti su privilegovani što mogu da upravljaju jednom takvom vrhunskom mašinom koja donekle prkosi zakonima fizike, aerodinamike i sili gravitacije“, zaključuje Mandić.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala