Vrhunsko adrenalinsko zadovoljstvo je upravljati MiG-om, izvoditi zamišljene manevre i probijati ograničenja, objašnjava pilot Mandić.
„Vozio sam MiG-a 21 i MiG-a 29 i mogu vam reći da je razlika ogromna. Razlika je u snazi, u manevarskim osobinama u jednom posebnom vidu eksploatacije tog aviona. Isto kao kad bi sa fiće prešli na Formulu jedan.“
U profesionalnom smislu, MiG 29 je izveden iz MiG-a 21. Dobre osobine MiG-a 21 su unapređene, usavršene i izvedene na jedan visoki nivo i zato MiG 29 nije bez razloga najbolji u svojoj klasi borbenih aviona.
„Svako ko je u struci potvrdiće da je MiG 29 najbolji, najžilaviji, najizdržljiviji i najsigurniji na svetu. On ima i potrebnu rezervu snage, ima dva snažna motora, ima letačke performanse koje su nesporne i koje pilotu pružaju komociju. MiG 29 omogućava i da pilot pravi greške i da se te greške kompenzuju aerodinamičkim osobinama koje taj avion ima. Naoružanje, manevarske mogućnosti, performanse MiG-a 29 se ne mogu porediti sa MiG-om 21 jer je razlika u generacijama.“
Da bi pilot mogao da pilotira MiG-om 29 mora da bude ispunjen medicinski kriterijum nakon prolaska čitave serije testova, pre svega zbog mnogo većeg opterećenja kojima je pilot izložen.
„Postoji dopunska selekcija u smislu psihofizičkih sposobnosti. Opterećenje, centrifuga, barokomora… sve to morate da prođete da biste bili kvalifikovan pilot MiG-a 29. Svaki manevar, eksploatacija aviona koju on pruža stvara veliko opterećenje koje trpi telo pilota.“
MiG 29 je kvalitativni iskorak, jedna ozbiljna, zahtevna mašina koja pilota čini pilotom u svakom smislu, od psihofizičke spreme i mnogo teorijskog znanja, do puno treninga na zemlji i mnogo sati naleta.
„Veliko je zadovoljstvo, čast i privilegija, jer vrh piramide pilotskog vojnog posla je voziti MiG 29. Vojni piloti su privilegovani što mogu da upravljaju jednom takvom vrhunskom mašinom koja donekle prkosi zakonima fizike, aerodinamike i sili gravitacije“, zaključuje Mandić.