Aleksandar Bojović, konstruktor Žeželjevog mosta, smatra da uzrok pada mosta u Italiji nisu vetar i kiša, već neka strukturalna greška koja je rasla godinama zbog neodržavanja, prenosi Tanjug.
Konstruktor mostova Ljuba Kostić napominje da su u Srbiji posle Drugog svetskog rata praktično svi mostovi morali da se prave novi, zbog čega, kako kaže, nemamo starih, dotrajalih mostova koji su opasni.
Nadležni uveravaju da je oko 4.000 srpskih mostova potpuno sigurno za drumski i železnički saobraćaj. Poručuju i da su kontrole mostova redovne, naročito zbog povećanog saobraćaja na srpskim putevima.
„Kroz svakodnevni uvid u stanje mostova, možemo zaključiti da su svi mostovi statički stabilni i da su apsolutno bezbedni za odvijanje saobraćaja“, ističe izvršni direktor Sektora za održavanje državnih puteva „Putevi Srbije“ Zoran Stojisavljević.
I železnički mostovi su potpuno bezbedni i sigurni za redovan železnički saobraćaj, kažu železničari.
„Svakodnevne kontrole vrše zaposleni koji obilaze prugu. Oni su toliko stručni da mogu da uoče bilo kakve nepravilnosti na mostovima i da alarmiraju ako je potrebno da se uradi neka sanacija ili da se obustavi saobraćaj“, navodi direktor Direkcije za „Infrastrukturu železnice Srbije“ Milan Maksimović.
Ipak, potpredsednica Vlade traži i vanredne kontrole, za svaki slučaj.