Istraživanje koje je prošle godine radio Pokret za zaštitu potrošača o Primeni pravilnika o deklaracijama, označavanju i reklamiranju pokazalo je da više od 60 odsto reklama prezentuje neistinitu poruku, a u pre dve godine rađenoj analizi zaključak je bio da je više od polovine reklama koje se odnose na dečju hranu u suprotnosti sa preporukama Svetske zdravstvene organizacije.
Lažne reklame kao i PR tekstovi, koji su plasirani bez jasno naznačene informacije da je reč o reklami „bombarduju“ nas sa ciljem da se odlučimo za nečiju uslugu, proizvod, često i lek.
Zakon kaže da tržišna inspekcija ima nadležnost da po prijavi, ili po službenoj dužnosti, reaguje i zabrani takvo reklamiranje. U zavisnosti od toga kakav se proizvod reklamira, nadležnosti su podeljene između tržišne, zdravstvene, sanitarne, veterinarske, poljoprivredne inspekcije, pa i Ratela.
O tome kako da se potrošači zaštite od ovih marketinških prevara i nesavesni oglašivači kazne i spreče u daljim obmanama u današnjoj emisiji Energija Sputnjika Jelica Putniković razgovara sa Goranom Papovićem, predsednikom Nacionalne organizacije potrošača Srbije i Cvijetinom Milivojevićem, direktorom Agencija za odnose s javnošću i marketing Pragma.