Sultanov je za Prvu TV kazao da je, što se njih tiče, sve spremno da krajem juna ili početkom jula stave prvi kilometar kolovoza na brzu prugu na deonici Stara Pazova — Novi Sad, koja je deo brze pruge od Beograda do Budimpešte.
On je kazao da je u toku izgradnja najvećeg železničkog objekta, odnosno tunela i vijadukta na Fruškoj gori.
Reč je o, kako je kazao, izgradnji dve cevi tunela od 2,2 kilometra koji se nastavlja na vijadukt od 3,2 kilometara i biće osposobljen za brzine od 200 kilometara na sat.
„To je najteža deonice od Beograda do Budimpešte i radovi idu punom parom“, naveo je Sultanov.
Prema njegovim rečima, radovi iz ruskog kredita od 800 miliona dolara uz srpsko učešće od 140 miliona dolara idu odlično, mada ima problema zbog imovinskih pitanja.
Kako je naveo, iz tog kredita nabavljeno je 27 dizel motornih vozova vrednosti 100 miliona dolara i svi su u saobraćaju, a svaki ima po 160 putničkih mesta.
V.d. direktora Infrastrukture železnica Srbije Miroljub Jeftić zahvalio se vladi na na šest milijardi evra vrednom ulaganju u srpske železnice.
To su, kako je naveo, projekti izgradnje brze pruge od Beograda do Subotice, pruga Niš—Dimitrovgrad, obilaznica oko Niša i elektrifikacija te pruge, izgradnja pruge Niš—Brestovac.
„Đunis—Stalać je jako težak teren, treba premostiti Moravu na nekoliko mesta i izgraditi 6-7 tunela“, naveo je Jeftić.
Na pitanje ima li Srbija vozove za tako brze pruge koje gradi, Jeftić je kazao da je u okviru tog projekta planirana nabavka najsavremenijih voznih sredstava.