Jurij Sitnik, član predsedničke komisije za pitanja razvoja avijacije, izjavio je da bi proizvodnja aviona An-124 „Ruslan“ mogla da bude obnovljena pod novim brendom.
Kako je objasnio, prema svim međunarodnim pravilima Rusija može da koristi tu marku An-124 ako nije unela drastične izmene u taj avion, a izmena će biti i on će biti proizveden pod novim brendom.
Sitnik je naveo da ruski inženjeri planiraju da modernizuju konstrukciju šasije, a takođe i da promene motore. Kako je istakao, to znači da će baza An-124 faktički biti sasvim drugačija, odnosno da će to biti drugi avion.
Prethodno je i komandant ruske Vojno-transportne avijacije Vladimir Benediktov izjavio da bi proizvodnja aviona mogla da bude obnovljena, ali da konačna odluka o tome još nije doneta.
„Ukrajinci i fabrika ’Antonov‘ i dalje insistiraju na tome da Rusija ne može da nastavi da radi sa ovim avionima, jer bi to dovelo do problema bezbednosti. A Rusija kaže da je u taj avion već uloženo toliko truda, rada i pameti ruskih inženjera, tehničara i stručnjaka da je od tog ukrajinskog An-124 ostala samo kontura. Ne treba zaboraviti da su dve trećine ’Ruslana‘, koji postoje danas u Rusiji, proizvedene u Uljanovsku. Ta ruska fabrika je učinila mnogo toga kako bi bile poboljšane performanse, tj. taktičko-tehničke karakteristike tog aviona. Ukrajinci prete Rusiji sudskim tužbama, ali činjenica je da je An-124 za sve ove godine korišćenja i modernizacije definitivno, skoro 95 odsto, već postao ruski. Tako da su tu bilo kakve pretenzije neosnovane“, rekao je za Sputnjik vojni komentator Viktor Baranec.
On je skrenuo pažnju na činjenicu da konačna odluka o modernizaciji An-124 još nije doneta.
„Takav avion mogao bi da bude koristan. S druge strane, Rusija danas ima fantastičan modifikovan avion Il-76, koji je testiran i proveren u praksi i ratu… Spremnost da se modernizuje An-124 je za pohvalu, ali je potrebno sagledati i veličinu vojnog budžeta i posavetovati se sa kupcima i vojskom“, smatra Baranec.
Eksperti navode da Rusija ima sve tehnologije i da je jedina zemlja u svetu koja je u stanju da proizvodi „Ruslane“. Takođe, u fabrici u Uljanovsku se vrše sva servisiranja i remontovanje tih aviona, uključujući i kapitalna.
An-124 „Ruslan“ bio je stvoren u Sovjetskom savezu osamdesetih godina prošlog veka. Prvi put je poleteo 1982, a počeo je da se koristi 1987. godine. Sada se veći deo „Ruslana“ nalazi u službi Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije (16 komada), ali ga koriste i druge ruske jedinice i kompanije.