00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Rusija obnavlja proizvodnju „Ruslana“

© Fotohost-agentstvo / Uđi u bazu fotografijaTeški transportni avion An-124-100 "Ruslan" na vojnoj paradi u Moskvi
Teški transportni avion An-124-100 Ruslan na vojnoj paradi u Moskvi - Sputnik Srbija
Pratite nas
Rusija bi mogla da obnovi proizvodnju An-124 „Ruslan“, najvećeg transportnog aviona na svetu, iako Kijev smatra da Ukrajina ima ekskluzivno pravo na njega. Ruski vojni eksperti navode da je An-124 razvijan u ukrajinskoj fabrici „Antonov“, ali da se gotovo uvek proizvodio na teritoriji Rusije, u uljanovskoj fabrici „Aviastar“.

Jurij Sitnik, član predsedničke komisije za pitanja razvoja avijacije, izjavio je da bi proizvodnja aviona An-124 „Ruslan“ mogla da bude obnovljena pod novim brendom.

Rusija raspoređuje protivvazdušne odbrane raketni sistem S-400 u Siriji - Sputnik Srbija
Rat zbog S-400: Saudijska Arabija preti Kataru vojnom akcijom

Kako je objasnio, prema svim međunarodnim pravilima Rusija može da koristi tu marku An-124 ako nije unela drastične izmene u taj avion, a izmena će biti i on će biti proizveden pod novim brendom.

Sitnik je naveo da ruski inženjeri planiraju da modernizuju konstrukciju šasije, a takođe i da promene motore. Kako je istakao, to znači da će baza An-124 faktički biti sasvim drugačija, odnosno da će to biti drugi avion.

Prethodno je i komandant ruske Vojno-transportne avijacije Vladimir Benediktov izjavio da bi proizvodnja aviona mogla da bude obnovljena, ali da konačna odluka o tome još nije doneta.

„Ukrajinci i fabrika ’Antonov‘ i dalje insistiraju na tome da Rusija ne može da nastavi da radi sa ovim avionima, jer bi to dovelo do problema bezbednosti. A Rusija kaže da je u taj avion već uloženo toliko truda, rada i pameti ruskih inženjera, tehničara i stručnjaka da je od tog ukrajinskog An-124 ostala samo kontura. Ne treba zaboraviti da su dve trećine ’Ruslana‘, koji postoje danas u Rusiji, proizvedene u Uljanovsku. Ta ruska fabrika je učinila mnogo toga kako bi bile poboljšane performanse, tj. taktičko-tehničke karakteristike tog aviona. Ukrajinci prete Rusiji sudskim tužbama, ali činjenica je da je An-124 za sve ove godine korišćenja i modernizacije definitivno, skoro 95 odsto, već postao ruski. Tako da su tu bilo kakve pretenzije neosnovane“, rekao je za Sputnjik vojni komentator Viktor Baranec.

Antonov avion „Ruslan“ - Sputnik Srbija
Ukrajinski „Antonov“ traži utehu u Belorusiji

On je skrenuo pažnju na činjenicu da konačna odluka o modernizaciji An-124 još nije doneta.

„Takav avion mogao bi da bude koristan. S druge strane, Rusija danas ima fantastičan modifikovan avion Il-76, koji je testiran i proveren u praksi i ratu… Spremnost da se modernizuje An-124 je za pohvalu, ali je potrebno sagledati i veličinu vojnog budžeta i posavetovati se sa kupcima i vojskom“, smatra Baranec.

Eksperti navode da Rusija ima sve tehnologije i da je jedina zemlja u svetu koja je u stanju da proizvodi „Ruslane“. Takođe, u fabrici u Uljanovsku se vrše sva servisiranja i remontovanje tih aviona, uključujući i kapitalna.

An-124 „Ruslan“ bio je stvoren u Sovjetskom savezu osamdesetih godina prošlog veka. Prvi put je poleteo 1982, a počeo je da se koristi 1987. godine. Sada se veći deo „Ruslana“ nalazi u službi Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije (16 komada), ali ga koriste i druge ruske jedinice i kompanije.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala