Vozač automobila „tesla S“ izazvao je sudar u Laguna Biču u Kaliforniji, zakucavši se u policijsko vozilo. To i ne bi bila neka vest da vozač nije rekao policiji da je za vreme sudara u automobilu bio uključen autopilot.
Automobilski autopilot je poluautonomna tehnologija, za koju proizvođač, u vlasništvu milijardera i vizionara Ilona Maska, navodi da se radi o tehnologiji naprednog krstarenja (što znači da je primenjiva na širokim auto-putevima), ali da vozač treba da drži ruke na volanu.
Izgleda da je vozač koji je izazvao sudar autopilota ipak koristio da se vozi po uskim gradskim ulicama, kao i da nije držao ruke na volanu u trenutku kada je trebalo skrenuti. On je zadobio lakše povrede, dok je policijski automobil bio parkiran i u njemu nije bilo nikoga.
„Kompanija ’Tesla‘ je uvek jasno navodila da autopilot ne čini automobil otpornim na sve nesreće“, navodi se u saopštenju kompanije.
Nekoliko saobraćajnih nesreća, kao i požara u „Tesli“ izazivali su glavobolju Ilonu Masku, koji inače tvrdi da „Teslini“ modeli spadaju među najsigurnije automobile na svetu.
Ranije ovog meseca, američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima saopštila je da je poslala tim istražitelja koji bi trebalo da sprovedu istragu o udesu „tesle S“ u Južnom Jordanu, u saveznoj državi Juta. Vozač, koji je vozio oko 100 km na sat, udario je u vatrogasni kamion koji je stajao na semaforu.
Policija Jute saopštila je da je vozač aktivirao autopilota 1 minut i 22 sekunde pre sudara. U policijskom izveštaju se navodi da je vozač pustio volan na dve sekunde kako bi aktivirao autopilota, a da u narednih 80 sekundi, koliko je ostalo do udarca, takođe nije dotakao volan.
Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na putevima takođe istražuje još dve nesreće u Kaliforniji koje su izazvali automobili marke „Tesla“ — jednu iz marta, kada je model „tesla ks“, kojim je upravljao autopilot, udario u bankinu auto-puta i drugu, kada je „Teslin“ model udario u vatrogasno vozilo, slično kao u Juti.
Istini za volju, uputstvo za upotrebu „Tesle S“ upozorava da autopilotske funkcije ne mogu da otkriju sve objekte na putu i da neće kočiti ili usporavati, posebno ako se vozi brzinom većom od 80 km na čas.