Lansiranje odloženo: Pokvario se novi satelit NASA za istraživanje svetova (video)

Novi satelit NASA, dizajniran da otkriva svetove nalik Zemlji oko zvezda iz našeg solarnog sistema, koji je trebalo da bude lansiran večeras preko „spejs iks“ rakete sa Floride se pokvario pa je lansiranje odloženo.

„Spejs iks“ kompanija milijardera Elona Maska saopštila je da je došlo do kvara na kontrolnom sistemu vođenja rakete.

Satelit TESS biće lansiran u 18 sati i 30 minuta po lokalnom vremenu iz stanice Kejp Kanaveral, a njegova misija trajaće dve godine i koštaće 337 miliona dolara, prenosi Rojters.

Satelit TESS je dizajniran da nadogradi rad svemirskog teleskopa Kepler, koji je otkrio najveći deo od skoro 3.700 egzoplaneta dokumentovanih od strane astronoma tokom proteklih 20 godina.

Kako se navodi, NASA očekuje da precizno bude utvrđeno na hiljade nepoznatih svetova, od kojih je skoro njih 100 veliko kao Zemlja ili duplo veće od nje.

Očekuje se i da se TESS fokusira na blizu 200.000 unapred odabranih zvezda koje su bliže zemlji, ali i na zvezde koje naučnici nazivaju „crvenim patuljcima“, a koje su manje, hladnije i postoje duže nego Sunce.

Velika je verovatnoća da su „Crveni patuljci“ veliki kao Zemlja i time su potencijalno pogodniji za bliže istraživanje.

Tanjug