00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:30
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
I pradeda Viktora Troickog zadužio Srbiju
06:55
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Aleksandar Prvi Karađorđević“
16:00
30 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

„Fejsbuk“ izgubio oko 37 milijardi dolara: Pojavili se tajni snimci i dokazi

© REUTERS / Shu ZhangOsnivač Fejsbuka Mark Zakerberg
Osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg - Sputnik Srbija
Pratite nas
„Fejsbuk“ je izgubio oko 37 milijardi dolara nakon skandala sa curenjem ličnih podataka više od 50 miliona korisnika. U međuvremenu, Britanska televizija javila je da je direktor firme „Kembridž analitika“ Aleksandar Niks u tajno snimanom razgovoru izjavio da je njegova kompanija igrala odlučujuću ulogu u izbornoj kampanji Trampa 2016. godine.

To je uplašilo investitore, pa je vrednost akcija „Fejsbuka“ pala za oko sedam odsto, prenosi Si-En-En.

Izvršni direktor i osnivač „Fejsbuka“ Mark Zakerberg pretrpeo je gubitak od četiri milijarde dolara.

Pad vrednosti akcija usledio je pošto su američki zvaničnici pozvali na istragu zbog toga što su lični podaci 50 miliona ljudi sa Fejsbuka prikupljeni i zloupotrebljeni bez odobrenja.

Predavanje osnivača Fejsbuka Marka Zakerberga - Sputnik Srbija
Veliki skandal sa Fejsbukom — Evropski parlament i Britanija: Neka Zakerberg objasni

Britanska televizija tajno snimila Niksovu izjavu o Trampu

Britanska televizija „Kanal 4“ izvestila je da je suspendovani generalni direktor firme „Kembridž analitika“ Aleksandar Niks u tajno snimanom razgovoru izjavio da je njegova kompanija igrala odlučujuću ulogu u izbornoj kampanji američkog predsednika Donalda Trampa 2016. godine.

Ova televizija organizovala je „tajnu operaciju“ u kojoj je snimala Niksa, koji tvrdi da se sastao sa tadašnjim republikanskim kandidatom za predsednika „mnogo puta“ i da je njegova firma igrala glavnu ulogu u poslednjim mesecima kampanje.

„Mi smo vršili sva istraživanja. Mi smo prikupljali sve podatke. Bavili smo se čitavom analitikom. Radili smo sve u vezi sa targetiranjem. Vodili smo digitalnu kampanju i oni su informacije za strategiju prikupljali na osnovu naših podataka“, rekao je Niks novinarima britanske televizije na tajnom zadatku tokom sastanka sa njima u Londonu.

Kako je AP prethodno preneo, upravni odbor kompanije „Kembridž analitika“ saopštio je danas da je suspendovao svog generalnog direktora Aleksandra Niksa dok se ne okonča puna i nezavisna istraga o njegovim akcijama.

„Niksovi komentari ne predstavljaju vrednosti niti operacije firme, a njegova suspenzija odražava ozbiljnost s kojom gledamo na ovo kršenje“, navodi se u saopštenju.

Suspenzija, kako se ističe, stupa na snagu odmah.

Istovremeno, javni tužioci za Masačusets i Njujork poslali su danas pismo kompaniji „Fejsbuk“ u kom traže informacije o ličnim podacima koji su završili u rukama analitičke kompanije „Kembridž analitika“, javlja Rojters pozivajući se na neimenovani izvor blizak ovom pitanju.

U pismu, upućenom u okviru zajedničke istrage dveju saveznih američkih država, traže se dokumenta o kršenju Fejsbukovih uslova pružanja usluga, kao i kopije svih komunikacija između te kompanije i „Kembridž analitike“ i niz drugih materijala, navodi isti izvor.

Britanski poslanici su već pozvali generalnog direktora kompanije „Fejsbuk“ Marka Zakerberga da svedoči pred parlamentarnim odborom o tom slučaju.

Mediji navode da je politička kompanija „Kembridž analitika“ na neprimeren način dolazila do podataka sa popularne društvene mreže, a među klijentima te kompanije su i članovi predizbornog tima američkog predsednika Donalda Trampa.

Kako se navodi, „Kembridž analitika“ je bez dozvole koristila podatke 50 miliona korisnika Fejsbuka radi izrade psiholoških profila kako bi glasačima ciljano bile slate reklame i priče.

Eksperti kažu da „Kembridž analitika“ nije sama zloupotrebljavala podatke, i ukazuju na povezanost ovog slučaja s mogućim mešanjem u američke predsedničke izbore 2016.

Robert Riči, direktor marketinga u kompaniji „Blu fauntin medija“, naveo je da marketinške kompanije već koriste slične tehnike profilisanja za prodaju proizvoda i usluga.

Ipak, on je istakao da je razlika u tome što je u aktuelnom slučaju reč o upotrebi podataka za pokušaj uticanja na odluku glasača.

 

Tanjug

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala