Analitičari objašnjavaju da je modernizacija Il-76MD umnogome „iznuđena mera“ zbog loših odnosa sa Ukrajinom, gde su se do pre nekoliko godina proizvodili delovi za ruske avione. Zbog toga je Rusija rešila da se osloni na sopstvene snage.
Modernizacija vojno-transportnih aviona je počela 2013. godine, a paralelno sa tim odvija se i rad na novim projektima. Zbog sankcija, Rusija je prisiljena da obnovi transportnu flotu, ali stručnjaci smatraju da ovo ide u prilog domaćoj konstruktorskoj školi.
„Rad na modernizaciji Il-76MD vojno-transportne avijacije do oblika IL-76MD-M izvodi se po zadatku Vazdušno-kosmičkih snaga. Modernizacija predviđa instaliranje najsavremenije radio-lokacione opreme“, rekao je potpredsednik Ujedinjene korporacije za proizvodnju aviona za transportnu avijaciju Aleksej Rogozin, ističući da te mere produžuju rok trajanja aviona za 15 godina.
Osim savremene radio-lokacione opreme, na Il-76MD-M montiran je novi navigacioni kompleks, kao i desantno-transportna oprema. U nosu aviona nalazi se optičko-elektronski sistem za posmatranje (osmatra područja desanta), koji može da radi kako u infracrvenom dijapazonu tako i u optičkom.
Vojno-transportni avion je opremljen elementima „staklene kabine“ (uređaji za upravljanje, napravljeni pomoću LCD ekrana), savremenom opremom za odbranu i čak sistemom za bombardovanje.
Ranije je glavni konstruktor IL-76 Andrej Jurasov izjavio da cilj modernizacije nije radikalno poboljšavanje letnih karakteristika, već zamena proizvoda i opreme koje ruska industrija dosad nije proizvodila. Taj posao je, kako je rekao, urađen, i avion sa novom opremom može da reši borbene i transportne zadatke na visokom nivou.
„Od samog početka, eksploatacija tog aviona je bila vrlo uspešna. Međutim, vremenom se pojavila potreba za njegovom modernizacijom. Motori koji su ranije korišćeni zamenjeni su motorima permske proizvodnje, jače vuče, što je omogućilo da se poveća nosivost aviona, njegova ekonomičnost, domet, kao o njegove taktičko-tehničke karakteristike“, rekao je za Sputnjik Viktor Prjadka, generalni direktor kompanije „Alijansa avijacionih tehnologija Avintel“ i ekspert u oblasti avio-nautike.
Prema njegovim rečima, modernizacija će rusku armiju učiniti mobilnijom.
„Po svemu sudeći, modernizovani ’Iljušin‘ će sa ovim motorima moći da služi još više od jedne decenije, što našim Oružanim snagama omogućava da budu mobilnije i da na vreme dobijaju opremu i robu koja se njime prevozi. Danas armija mora da bude mobilna, u slučaju potencijalne pretnje; mora da ima mogućnosti da u roku od nekoliko sati prebaci tehniku, municiju i ljudstvo na odgovarajuće mesto. Zbog toga se modernizacija Il-76 može smatrati pravovremenom. Modifikacija je jeftinija opcija od pravljenja novog aviona. Očigledno je da su sve te činjenice bile dobro analizirane i na osnovu toga je Ministarstvo odbrane donelo odluku o kupovini tih aviona“, smatra Prjadka.
Podsetimo, Ministarstvo odbrane Rusije i kompanija „Iljušin“ sklopili su ugovor o modernizaciji vojnog-transportnog aviona Il-76MD, kao i o avio-tankerima, namenjenim za dopunjavanje goriva borbenih aviona u letu — Il-78M. Prve isporuke „iljušina“ su upravo započele.