Kako se navodi, pre svega je reč o medijskom sadržaju koji se stvara „sa one strane okeana“, zatim ga reemituju globalni mediji. Tu se, navodi Komisija, pre svega misli na London koji uz pomoć britanskih vlasti nastoji da diskredituje Rusiju, ali i probudi negativni osećaj među samim građanima Rusije.
Najviše se, kako se ocenjuje, koriste medijski instrumenti, uključujući internet — to su uglavnom globalni mediji koji šire lažne vesti, mišljenja i zaključke zasnovane na pretpostavkama sa ciljem diskreditacije spoljne i unutrašnje politika Rusije na svetskom planu.
Ističe se da mnogi članci ovakvog tipa sadrže fraze poput „mnogi su mišljenja“ ili „kako je svima poznato“, a jedan deo takvog medijskog sadržaja orijentisan je i na građane same Rusije sa ciljem da se plasiraju glasine i dezinformacije o porastu opozicionog uticaja što se direktno odražava na izbore.
Unutar Rusije, pored medija, objašnjavaju ruski senatori, koriste se i pojedini novinari, blogeri, poznata medijska lica – oni se voljno ili nevoljno uvlače u propagandne aktivnosti prema inostranim scenarijima kako bi realizovale inostrane agende, upozoravaju iz Saveta federacije.
„Jedan od takvih primera je i agresivna kampanja globalnih medija da se Moskva isključi iz projekta zaštite zakonske vlasti u Siriji u trenutku kada je napadaju međunarodne terorističke organizacije, ali i široke prozapadne vojno-političke koalicije“, zaključuje se u izveštaju.