Planeta Ros 128b omogućava dobre uslove za život

© Sputnik / Vladimir SmirnovPromeniće se i putovanje kroz vreme...
Promeniće se i putovanje kroz vreme... - Sputnik Srbija
Planeta Ros 128b, udaljena 11 svetlosnih godina od Zemlje, ima na svojoj površini vodu i neke karakteristike u atmosferi koje bi je mogle učiniti nastanjivom.

Planeta je velika poput Zemlje i na njoj godina traje nešto kraće od deset zemaljskih dana. Astronomi kažu da Ros 128b omogućava dobre uslove za život.

Naučnici procenjuju da temperatura na ovoj planeti varira između minus 60 i plus 20 stepeni Celzijusovih, prenosi N1.

Napravljena najveća fotografija Mlečnog puta - Sputnik Srbija
Oružana bitka za kosmos: Amerika kreće u svemirski rat

U NASA navode da bi ti uslovi mogli da budu mnogo bolji nego na drugim planetama u Zemljinom susedstvu.

Ros 128b nalazi se veoma blizu svoje zvezde, zbog čega ima kratku orbitu, ali nije izložen visokoj temperaturi, jer je zvezda ohlađena i ne emituje zračenje.

Planeta je otkrivena spektrografom HARPS, instaliranom u Čileu, objavljeno je u naučnom časopisu „Astronomija i astrofizika“.

Uprkos tome što se nalazi vrlo blizu svoje zvezde, Ros 128b dobija samo 1,38 puta veće zračenje u odnosu na Zemlju.

Jedna strana novootkrivene planete trajno je okrenuta zvezdi, a druga je u večnom mraku.

To je upravo jedan od razloga zbog kojih astronomi nisu sigurni da bi takva planeta mogla da bude idealno mesto za život.