Fejsbuk i Tviter obećali Britaniji pomoć u istrazi o „mešanju Rusije“ u „bregzit“

© AP Photo / Richard DrewLogo Tvitera na vratima zgrade njujorške berze
Logo Tvitera na vratima zgrade njujorške berze - Sputnik Srbija
Pratite nas
Kompanije „Fejsbuk” i „Tviter” izjavile su da će ispuniti zahtev Velike Britanije i pružiti joj informacije o „mešanju Rusije“ na prošlogodišnji referendum o članstvu zemlje u Evropskoj uniji, saopštio je „Njujork tajms“.

 

Zastava EU sa isečenom jednom zvezdicom ispred britanskog parlamenta - Sputnik Srbija
Britanski mediji: Parlament će istražiti „mešanje Rusije“

„Fejsbuk“ je saopštio da će to učiniti „do druge nedelje decembra“, a „Tviter“ je obećao da će podeliti materijal „narednih nedelja“, navodi se u članku.

U pismu predsedavajućem britanskog parlamentarnog odbora za digitalne tehnologije, kulturu, medije i sport, Demijanu Kolinsu, kompanija „Fejsbuk“ obećala je da će „do druge nedelje decembra“ ispuniti zahtev poslanika o dostavljanju podataka o mešanju Rusije u glasanje o „bregzitu“. Ova društvena mreža je dodala da će takođe poslati svoj odgovor izbornoj komisiji Velike Britanije. Kompanija „Tviter“ dala je slično obećanje, rekavši da će materijal obezbediti „narednih nedelja“.

Njujork tajms“ navodi da je zahtev za deljenjem dostupnih informacija Demijan Kolins uputio osnivaču „Fejsbuka“ Marku Zakerbergu.

U intervjuu za Bi-Bi-Si, Kolins je rekao da njegov odbor trenutno istražuje da li je postojalo „sistematsko širenje lažnih vesti od strane organizacija, posebno onih koje podržava Rusija“. On je takođe izrazio nadu da će informacije koje društvene mreže šire dati britanskim parlamentarcima „veće šanse da shvate razmeru ruskih operacija tokom referenduma“.

Ruska ambasda u Londonu - Sputnik Srbija
Ruska ambasada u Britaniji šalom odgovorila „Dejli mejlu“

Uoči glasanja 23. juna 2016. godine, više od 150.000 „ruskojezičnih“ naloga na Tviteru objavilo je desetine hiljada poruka na engleskom jeziku za podršku „bregzitu“, otkrili su istražitelji koji su pritom izvukli paralele sa ruskom aktivnošću na društvenim mrežama tokom predsedničke trke u Sjedinjenim Američkim Državama, navodi se u članku.

Fejsbuk je potvrdio da je tokom predizborne kampanje u Sjedinjenim Američkih Državama provokativno političko oglašavanje koje je platila ruska kompanija „Agencija za internet-istraživanja“ možda videlo više od 126 miliona američkih korisnika društvenih mreža.

Sve vesti
0
Prvo nova obaveštenjaPrvo stara obaveštenja
loader
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala