Reč je o stranicama i reklamnim objavama koje je kreirala „Agencija za istraživanje interneta“ iz Sankt Peterburga. Ovu agenciju američke vlasti optužuju da je na društvenim mrežama objavljivala reklamne informacije, među kojima su i poruke političkog karaktera, sa ciljem da utiče na izbore u SAD.
„Uskoro ćemo kreirati portal koji će omogućiti korisnicima Fejsbuka da saznaju koje su stranice ili naloge na Instagramu koji pripadaju ’Agenciji za istraživanje interneta‘ posećivali ili lajkovali u periodu između januara 2015. do avgusta 2017. godine“, navedeno je u saopštenju.
Kompanija je navela da smatra da je važno da „ljudi razumeju kako su strani igrači pokušali da poseju razdor i nepoverenje koristeći Fejsbuk pre američkih izbora 2016. godine i posle njih“.
U septembru ove godine Aleks Stamos, odgovoran za bezbednost na Fejsbuku, izjavio je da je u vreme prošlogodišnjih američkih izbora izvesna ruska struktura potrošila 100.000 dolara za širenje reklamnih saopštenja političkog karaktera preko društvenih mreža. Ta struktura je, navodno, stvarala lažne naloge i stranice.
Prema njegovim rečima, na osnovu analize koju je sprovela kompanija, ovi nalozi bili su međusobno povezani i njima je, najverovatnije, upravljano iz Rusije.
Fejsbuk je zatim predao oko tri hiljade primera ovih reklamnih objava Kongresu SAD, koji vodi istragu povodom navodnih pokušaja Moskve da utiče na predsedničke izbore.