Otkrivena nova planeta: Uslovi života bolji nego na Zemlji?

CC0 / / Svemir
Svemir - Sputnik Srbija
Uslovi za život na novoj planeti mogli bi da budu mnogo bolji nego na drugim zvezdama u našem „komšiluku“.

Novootkrivena planeta koju su astronomi nazvali Ros 128b još jedan je od kandidata za traženje znakova života u svemiru i druga je najbliža našem Sunčevom sistemu, saopštila je Evropska južna opservatorija (ESO).

Miroslav Lazanski - Sputnik Srbija
U Srbiji smo znali za vanzemaljce — pre NASA (video)

Od Zemlje je udaljena 11 svetlosnih godina, veličine je slične Zemljinoj i na njoj godina traje nešto kraće od 10 dana. Astronomi kažu da Ros 128b omogućuje dobre uslove za život, prenose svetski mediji.

Ros 128b vrlo je blizu svoje zvezde, zbog čega ima kratku orbitu, ali nije izložena visokim temperaturama jer je njena zvezda ohlađena, a ne emituje ni zračenje. To su dobre vesti za sve koji tragaju za vanzemaljskim životom. Ros 128b oko svoje zvezde se okreće 20 puta bliže nego Zemlja oko Sunca.

ESO upravo analizira rasute fotone svetlosti koja potiče iz njenog smera, nastojeći da ustanovi kakav je sastav Rosove atmosfere. Planeta je otkrivena spektrografom HARPS, instaliranom na teleskopu ESO u Čileu, objavljeno je u časopisu „Astronomija i astrofizika“.

„Uprkos tome što se nalazi vrlo blizu svojoj zvezdi, Ros 128b dobija samo 1,38 puta veće zračenje svoje zvezde u odnosu na Zemlju“, javila je ESO, dodajući kako se zbog toga „procenjuje da temperatura tamo varira između —60 i 20 stepeni Celzijusovih “. Jedna strana planete je trajno okrenuta toploti zvezde, a druga je u večnom mraku. To je jedan od razloga zbog kojih astronomi nisu sigurni da li bi takva planeta bila naseljena.

Dnevno.hr