Vozovi modernizovanom prugom ponovo mogu da idu brzinom od 100 kilometara na sat, a Mihajlovićeva je podsetila da je modernizacija tog dela barske pruge završena nakon pune četiri decenije.
„Rekonstruisali smo prvih 77 kilometara pruge i ovo je samo početak“, poručila je.
Ministarka se ruskim dizel-motornim vozom, koji je nabavljen u okviru ruskog kredita, vozila od Vreoca do Valjeva zajedno sa potpredsednikom Ruskih železnica Aleksandrom Mišarinom, generalnim direktorom RŽD Internešenel Sergejom Pavlovim i predstavnicima medija.
Ministarka je u železničkoj stanici Valjevo, gde je zvanično obeležen završetak radova, rekla da je sada prosečna brzina na toj pruzi oko 100 kilometara na sat.
Ugovorena vrednost radova na modernizaciji pruge Resnik — Valjevo je 79,9 miliona dolara, a radovi su finansirani iz ruskog kredita čija je ukupna vrednost 800 miliona dolara. Modernizacija pruge Resnik — Valjevo u dužini od 77,6 kilometara, na međunarodnom železničkom koridoru Beograd — Bar, završena je u roku, 13. novembra, a redovan železnički saobraćaj na tom delu barske pruge uspostavljen je juče.
Mihajlovićeva je naglasila da predstoji dalja modernizacija pruga na Koridoru 10.
Obnova barske pruge je počela 15. jula 2016. godine, posle pune četiri decenije, a radove je izvela kompanije RŽD Internešenel.
Mihajlovićeva je istakla da su Ruske železnice jedne od najboljih na svetu i da će Srbija nastaviti u saradnji sa njima da realizuje zajedničke projekte u Srbiji.
Rusi i Srbi zajedno
Mišarin je rekao da su tu prugu zajedno radili ruski i srpski stručnjaci, da je pruga izgrađena kvalitetno i u predviđenom roku.
On je naglasio da će Ruske železnice raditi i prugu Stara Pazova — Novi Sad, koja je deo buduće brze pruge Beograd — Budimpešta.
Zahvalio je Vladi Srbije na dobroj saradnji i izrazio očekivanje da će saradnja biti nastavljena i da žele svoje iskustvo i tehnologiju da podele sa Srbijom.
Pavlov je rekao da se RŽD Internešenel oseća u Srbiji kao kod kuće i podsetio da su pored deonica koje su radili obnavljali i škole.
On je zahvalio ministarki Mihajlovićevoj na velikoj podršci, ističući da ona učestvuje u svim njihovim počecima na projektima u Srbiji.
Pavlov je ministarski uručio „specijalnu medalju“ za koju je rekao da je „broj jedan“ i da s pravom treba da pripadne Zorani Mihajlović.
Generalni direktor Infrastrukture železnice Srbije Miroljub Jevtić rekao je da na pruzi Resnik — Valjevo više nema laganih vožnji i da je posle više od 60 godina izvršen remont najznačajnih infrastrukturnih objekata.
„Remontovano je 17 mostova, 12 propusta, na 27 putnih prelaza promenjena je kompletna signalno-sigurnosna oprema, a na 16 putnih prelaza izvršeni su građevinski radovi. Izgrađeno je 14,5 kilometara novih odvodnih kanala pored pruge i sanirano je 10 kosina“, naveo je on.
Stižu i vozovi iz Rusije
Jevtić je rekao da je vreme putničkih vozova smanjeno sa 90 do 100 minuta na 65 minuta na toj pruzi.
On je rekao da i će se na pruzi od Beograda do Novog Sada, za brzinu od 200 kilometara na sat putovati pola sata kraće.
Projekat za prugu Resnik — Valjevo uradio je Saobraćajni institut CIP i radovi su obuhvatili rekonstrukciju trupa pruge, gornjeg stroja koloseka, dva tunela i 17 mostova, kontaktne mreže, SS i TT sistema, kao i remont svih infrastrukturnih objekata duž pruge, uključujući i 10 stanica.
Pruga Beograd—Bar kroz Srbiju duga je 287 kilometara, a puštena je u saobraćaj 1976. godine.
Ruski kredit obuhvata modernizaciju i gradnju pančevačke pruge, šest deonica na Koridoru 10, obnovu barske pruge od Resnika do Valjeva, prugu Stara Pazova — Novi Sad i nabavku 27 novih dizel-motornih vozova iz Rusije.