To se dogodilo dve nedelje nakon objave „Tvitera“ o odluci da blokira reklamiranje sa naloga u vlasništvu RT i Sputnjika, uprkos činjenici da Sputnjik nikada nije koristio platnu promociju na društvenim mrežama.
„Dana 31. oktobra tehničko osoblje nije moglo da uđe u lični nalog, prilikom pokušaja da se uđe pojavljuje se poruka ’Vaš nalog je privremeno zatvoren zbog kršenja uslova korišćenja usluge ili politike prema provajderu (usluga).‘ Pritom, zaposleni u Sputnjiku nekoliko meseci nisu preduzimali nikakve akcije u vezi sa svojim nalogom i nisu ulazili u nalog“, ističe pres-služba. Tehničko osoblje uputilo je pismo „MoPubu“, na koje dosad nije dobilo odgovor, a zasad nema komentara „Tvitera“.
Na zvaničnom sajtu „MoPuba“ navodi se da je kompaniju „Tviter“ kupio 2013. godine. Od februara 2017. godine Sputnjik je koristio „MoPub“ u svojoj aplikaciji za mobilne uređaje, dobijajući nekoliko puta uplatu u prvoj polovini godine, a zatim je agencija prestala da postavlja objave od „MoPuba“. Dana 31. oktobra primljena je poslednja uplata od „MoPuba“ u iznosu od oko sto dolara, a ukupan iznos prihoda od februara 2017. je nešto više od 3,5 hiljada dolara. Pres-služba Sputnjika navodi da je „faktički „MoPub“ aktivno radio dva meseca: u maju i junu, a onda smo prestali da ga koristimo i primali smo uplate samo od korisnika starijih verzija“.
Kompanija „Tviter“ je 26. oktobra saopštila da je odlučila da blokira oglašavanje sa kanala u vlasništvu ruskih RT i Sputnjika. U saopštenju se naglašava da je odluka doneta na osnovu rada kompanije u vezi sa istragom „mešanja Rusije“ u predsedničke izbore u SAD 2016. godine. Glavni urednik RT i novinske agencije „Rusija sevodnja“ Margarita Simonjan je, komentarišući odluku „Tvitera“ da blokira oglašavanje sa kanala u vlasništvu RT i Sputnjika, izrazila žaljenje zbog ovog koraka, između ostalog i zbog mogućih recipročnih mera Rusije prema američkim medijima.