U četvrtak je američka društvena mreža „Tviter“ saopštila da je odlučila da blokira oglašavanje sa naloga u vlasništvu RT-a i Sputnjika na svojoj platformi. Kompanija je saopštila da je svoju odluku donela nakon „retrospektivnog rada“ u vezi sa američkim predsedničkim izborima 2016. i u svetlu „zaključka američke obaveštajne zajednice da su i RT i Sputnjik pokušali da se mešaju u izbore u ime ruske vlade“. Glavna urednica Sputnjika i RT-a Margarita Simonjan objavila je odgovor, dok su korisnici „Tvitera“ kritikovali kompaniju, tvrdeći da je njegova odluka, čisto i jednostavno, cenzura.
U posebnom komentaru, RT je otkrio da bez obzira na današnje teške optužbe Tvitera o navodnom mešanju ruskih medija u američke izbore, još tokom predizborne trke sama kompanija je pokušala da ubedi ruskog emitera da kupi veliku reklamu i proširi svoj uticaj među biračima.
Zamenik glavne urednice RT-a, Kiril Karnovič Valua, objasnio je da su tokom pregovora u aprilu 2016. direktori za marketing i saradnju kompanije „Tviter“ izložili medijsku strategiju za emitera u specijalno prilagođenoj prezentaciji o prednostima njihove platforme.
Hope @jack won’t forget to tell @congressdotgov how @Twitter pitched @RT_com to spend big $$s on US elex ad campaign. pic.twitter.com/7GqoEoSaY8
— Margarita Simonьяn (@M_Simonyan) October 26, 2017
RT navodi da je Tviter podstakao mrežu da bogato potroši sredstva, prikazujući svoju platformu i naglašavajući svoj široki domet među biračima. Tviter je obećao RT-u niz pogodnosti, uključujući i prilagođene emotikon-haštagove za povećanje svesti o brendu RT, prilagođenu analitiku i istraživanja, ekskluzivno zatvoreno beta-testiranje novih funkcija Tvitera, pa čak i posvećeni tim koji bi emiteru pomagao u prilagođavanju sadržaja i strategije.
RT je Tviteru učinio uslugu da ne objavljuje nijedan poverljivi finansijski detalj ovog predloga, niti imena osoba uključenih u ovaj predlog, ali je objavio „skrinšot“ „izjave o misiji“ koju je napisao „Tviter“, koja poziva RT da „dostavi nepristrasno gledište o izborima u Sjedinjenim Američkim Državama sa prednostima koristeći moćnu tehnologiju ’Tvitera‘ za distribuiranje poruke u realnom vremenu“.
"Deliver an unbiased point view of the US Elections with an edge utilizing the powerful technology of Twitter in real-time". Curious…(2/2) pic.twitter.com/V2VjSH70er
— Margarita Simonьяn (@M_Simonyan) October 26, 2017
Šta se desilo sa „Tviterovom“ ponudom? RT navodi da ju je emiter odbio zbog prevelike cene i nedostatka vere da će kampanja služiti interesima mreže.
Umesto toga, RT je krenuo tradicionalnim putem i potrošio samo 275 hiljada dolara na konvencionalno oglašavanje svojih novosti na Tviteru 2016. godine, u skladu sa standardima medijske industrije. Karnovič Valua navodi da je samo mali deo toga zapravo otišao na pokrivanje izbora u SAD. Štaviše, RT je 2017. godine zapravo prekinuo svoje oglašavanje na Tviteru, navodeći „nezadovoljavajuće rezultate“ iz prethodne godine.