Na izložbi naoružanja „BIDEC 2017“ koja se danas završava u Bahreinu, predstavnici ruske Vojno-industrijske kompanije pregovaraju sa slovačkim partnerima o redovnim isporukama oklopnog vozila „Tigar“. Slovačka je već jedno ovakvo vozilo kupila.
„Znate, sankcije su osmislili i uveli Amerikanci, a evropske zemlje moraju nekako da žive dalje. Drugim rečima, Slovaci koji su se odlučili za oklopno vozilo ruske proizvodnje za njihove policijske snage, jednostavno se vode zdravom logikom. Jer, ruska vozila tipa ’Tigar‘ su jednostavnija za upotrebu, pouzdanija i na kraju jeftinija nego slični modeli nemačke, francuske i švajcarske proizvodnje“, objašnjava Suvorov.
Naš sagovornik dodaje da zapadni konkurenti sada na sve načine pokušavaju da ometaju pregovore o obimnijim i redovnim isporukama ruskih „tigrova“ u Slovačku. Potežu se različiti argumenti, između ostalog govori se i o sankcijama.
„Ali mi se zaista nadamo da ćemo početkom sledeće godine sva pitanja rešiti putem pregovora i da ćemo umesto prodaje pojedinačnih vozila što je do sad bio slučaj, preći na masovniju prodaju“, optimističan je Suvorov.
„Tigar“ je vozilo namenjeno policiji. Ovde se radi o modelu VPK 233136, vozilu koje je namenjeno za prevoz ljudstva, različite robe po standardnim putevima, ali i kao transportno sredstvo i kao operativno-službeno vozilo koje može biti upotrebljeno u antiterorističkim operacijama.
Takođe, ovo vozilo može da zašti ljudstvo od vatrenog oružja i fragmenata municije i eksplozivnih naprava. Radi se o oklopnom vozilu, čiji oklop može da izdrži municiju iz automata Kalašnjikov kalibra 7,62 milimetara.
„Tigar“ može da preveze do 9 osoba, uključujući vozača. Na putevima razvija brzinu ne manju od 125 kilometara na čas, ali ovo vozilo realno može biti i mnogo brže.
Inače, rad na stvaranju oklopnog vozila je počeo krajem devedesetih godina prošlog veka, kada su u Rusiji želeli da naprave svoju verziju čuvenog američkog „Hamera“. Serijska proizvodnja je počela 2005. godine. U početku „Tigar“ je imao američke motore, ali su oni vremenom zamenjeni dizel motorima proizvedenim u ruskom gradu Jaroslavlj.