Kako piše hrvatski „Jutarnji list“, ponudu je poslala i Južna Koreja, ali njen školsko-borbeni FA-50 ne ispunjava taktičko-tehničke zahteve Hrvatske. Time je i zvanično potvrđeno da Hrvatska planira avijaciju sa ozbiljnim borbenim sposobnostima.
Prema pisanju hrvatskih medija, da bi zadovoljila svoje potrebe Hrvatskoj je potrebno 12 aviona, 10 jednoseda i dva dvoseda.
Svim ponuđenim avionima osnovno oružje je top od 20 do 27 milimetara, a za slučaj vazdušne borbe mogu da nose i infracrveno vođene rakete „AIM-9M Sajdvajnder“, koje imaju sopstveni radar koji je navodi. Za delovanje na zemlji svi avioni imaju širok spektar oružja koje mogu da ponesu od nenavođenih bombi težine i do jedne tone, do kasetnih bombi, nenavođenih raketa, ali i laserskih i navođenih raketa za uništavanje oklopnih i utvrđenih ciljeva.
Američki F-16 može da nosi stelt krstareću raketu AGM-158 JASSM čiji je domet preko 370 kilometara, sa bojevom glavom teškom 450 kilograma, a sličnu opremu mogu da nose i „Gripeni“.
Kako piše „Jutarnji“, svi ponuđeni avioni mogu da se koriste za izvršavanje gotovo svih borbenih zadataka, od čuvanja vazdušnog prostora, do dubinskih udara i protivbrodske borbe.
Sva četiri aviona imaju tehnologiju digitalnog upravljanja, za razliku od ranijih aviona koji imaju hidromehaničke kontrole, poput MiG-a 29, što im omogućuje precizniju kontrolu i trenutnu reakciju na komande.
Jednu od najboljih ponuda, prema hrvatskim medijima, poslale su Sjedinjene Američke Države, koje su ponudile „F-16 Blok 70/72“, lovca četvrte generacije, koji ima veliki broj elemenata lovaca pete generacije, uz moderan radar koji može da se koristi na moru, zemlji i u vazduhu na daljini većoj od 300 kilometara.
Taj avion navodno daleko prevazilazi sposobnosti aviona MiG 29, jer se F-16 poredi sa ruskim Su-35 S, koji je jedan od najboljih lovaca presretača na svetu. Ukoliko se odluči za američku ponudu, Hrvatska bi tako postala prva korisnica „Blokova“, što bi značilo dominaciju vazduhom u narednih 40 godina.
Međutim, taj avion je i vrlo skup. Bahrein će recimo za slične F-16V platiti 147 miliona dolara, ali hrvatski list piše da cene nisu iste za sve i navodi primer Poljske koja slične aviona nabavlja po ceni od 70 miliona dolara, preneo je „Blic“.
Jeftinija ponuda stigla je iz Grčke, koja nudi svoje polovne F-16 „Blok 30“, koji su stari 30 godina. Hrvatski mediji ističu da su ti avioni ostvarili vrlo malo letova, jer Grčka daleko više koristi svoje avione marke „Miraž“, i porede ih sa ruskim MiG-om 35, a uz njih računaju na 10 do 15 godina vazdušne dominacije.
Iskorišćene, ali tehnički naprednije avione „Barak“ Hrvatskoj je ponudio Izrael, koji su dosta teži i mogu da ponesu najviše oružja, a za hrvatske medije prednost tog modela je ta što je Izrael „u stanju stalnog rata, pa mora da su im i avioni dobri“.