Posle remonta i modernizacije avioni će biti podignuti na nivo „četiri plus generacije“, a kako se najavljuje — u operativnoj upotrebi, biće od juna 2018, prenosi RTS.
Avioni dopremljeni iz Rusije neznatno se razlikuju od četiri „miga 29“ koje srpsko vojno vazduhoplovstvo već ima.
„Oni u ovom trenutku imaju oko 28 godina, različita su godišta, dopremljeni su u letećem stanju, nisu stajali negde van resursa nego su bili u aktivnom letećem sastavu vazduhoplovstva Ruske Federacije“, kaže pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse Nenad Miloradović.
Na vežbi „Bratstvo avijatičara Rusije i Srbije“ proteklih dana srpski piloti stekli su nova dragocena iskustva u ruskim letelicama.
„Svi piloti koji su dosad upravljali avionima MiG-29 koji su kod nas bili u naoružanju, neće biti nikakve razlike. Ako se bilo koji uređaj ugradi na avionu, kroz sistem obuke će svi piloti biti obučeni i osposobljeni za letenje na tim vazduhoplovima“, kaže pukovnik Dragan Milenković.
Vojno vazduhoplovstvo nabavlja lovačke avione posle pune tri decenije.
U septembru 1987. na aerodrom Batajnica sletelo je 16 novih aviona MiG-29. Već 20. oktobra naši piloti leteli su na njima. U NATO agresiji 1999. uništeno je 11 aviona, a preostalih pet remontovano je 2008. godine.
Jedan avion se srušio prilikom uvežbavanja za aeromiting 2009. godine. Preostala četiri aviona MiG-29 treba da se remontuju i modernizuju zajedno sa šest koji su dopremljeni iz Rusije. Biće uloženo 185 miliona evra u remont, modernizaciju i opremanje najsavremenijim vođenim i samonavođenim raketama i bombama, rezervne delove i održavanje sledećih 14 godina.
„Ruski specijalisti su izvršili provere na četiri naša aviona i zaključili da je njima moguće produžavati vek na 45 godina“, kaže pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse.
Remont će raditi ruski stručnjaci u Vazduhoplovnom zavodu „Moma Stanojlović“ u Batajnici.