00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Kad je najbolje vreme za početak nastave da deca ne bi pala u depresiju

© Fotolia / Syda ProductionsUčenici u osnovnoj školi
Učenici u osnovnoj školi - Sputnik Srbija
Pratite nas
Početak nastave pre 8 sati i 30 minuta ujutro povećava rizik od depresije i anksioznosti kod učenika, tvrdi se u novom istraživanju.

Rani početak nastave stvara pritisak kod dece, što ometa njihovu sposobnost spavanja i izlaže ih većem riziku od nastanka problema mentalnog zdravlja.

Lider studije dr Džek Pelc sa Univerziteta Ročster medikal center kazao je kako se zbog ranog buđenja stvara pritisak kod dece da moraju ranije da legnu i naspavaju se, zbog čega imaju povećane mentalne smetnje, dok kasniji početak nastave ima dobar uticaj.

„Dobar san uz kasniji početak nastave daje bolje rezultate“, rekao je Pelc.

Spiner - Sputnik Srbija
Ako se i vaša deca igraju „spinerom“, ova teorija će vas užasnuti

Stručnjaci preporučuju učenicima da imaju rutinu leganja uvek u isto vreme, a to je između osam i 10 sati uveče, kao i da smanje upotrebu tehnologije pre odlaska u krevet.

U istraživanju je analizirano 197 učenika između 14 i 17 godina koji su popunjavali upitnike. Na pitanja su odgovarali i njihovi roditelji. Pitanja su bila u vezi sa njihovim navikama spavanja, kada ležu i da li su jutarnji ili večernji tip osobe.

Bili su podeljeni u dve grupe, one kojima nastava počinje pre 8 sati i 30 minuta i one kojima počinje kasnije. Sedam dana su vodili dnevnik gde su beležili navike u spavanju, kvalitet i dužinu sna i simptome depresije i anksioznosti.

Rezultati su pokazali da su učenici, koji su ustajali ranije i kojima je nastava počinjala u 7 sati i 30 minuta, imali simptome depresije i anksioznosti. Utvrđeno je da je to imalo i uticaj na njihove aktivnosti i ishranu.

Istraživanje je objavljeno u žurnalu „Slip helt“.

 

Izvor: Kliks.ba

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala