„Bratstvo pilota Rusije i Srbije“ ove godine okupilo je posade aviona MiG 29 i helikoptera Mi 8 koji će uvežbavati presretanje meta u vazduhu, manevrisanje i gađanje ciljeva u vazduhu i na zemlji.
Vojni analitičar Viktor Baranec kaže da će Rusi i Srbi imati veoma zahtevne vežbe, između ostalog i u noćnim uslovima. U Rusiju je stigla ekipa veoma iskusnih srpskih pilota, koji su dočekani na najvišem nivou, kaže Baranec za Sputnjik.
„Srpski piloti su u Lipecku dočekani kao rođena braća. Za njih su izdvojeni najbolji automobili, rezervisan je najbolji hotel. Kuva se i srpska hrana i za to se pobrinula komanda Vazdušno-kosmičkih snaga Rusije. Važno je da postoji taj prijateljski odnos i da Rusija i Srbija jačaju vojnu saradnju, uprkos nezadovoljstvu EU i uprkos tome što je politika antiruskih sankcija i dalje na snazi“, kaže Baranec.
Piloti dve države vežbaće i vazdušnu borbu na srednjim daljinama, kao i gađanje zemaljskih ciljeva. Urednik časopisa „Arsenal otadžbine“ Viktor Murahovski podseća da u tim vežbama učestvuju avioni MiG 29, što je veoma važno, jer će Srbija do kraja nedelje dobiti šest ruskih aviona tog tipa. Može se reći da će u Lipecku srpski piloti proći dodatnu obuku, koja će biti od velike koristi kada se budu vratili kući, kaže on.
„Za obuku pilota je od presudnog značaja koliko sati naleta imaju. Dobro pripremljen pilot mora da ima od 90 do 120 sati leta godišnje. Naravno da je važno da sada srpski piloti dobijaju priliku da vežbaju pilotiranje avionom MiG 29 i da razmene iskustva sa ruskim kolegama, koji su ’lovački asovi‘ i bolje od svih znaju sve što se tiče ovog aviona“, objašnjava Murahovski.
Odličan poznavalac avijacije, urednik vazduhoplovnog portala „Tango siks“ Petar Vojinović pratio je prethodne dve vežbe BARS. On za Sputnjik kaže da su srpski piloti na najboljem mestu na kojem mogu da budu u ovom trenutku, kada se u našoj avijaciji konačno dešavaju velike novine.
„Centar u Lipecku može da se uporedi sa nekada slavnim američkim Top Ganom, u pitanju je mesto na kojem se čuva najnaprednije znanje praktične i teorijske borbene vazduhoplovne misli u Rusiji. Reč je o najiskusnijim instruktorima–pilotima u glavnoj bazi za proučavanje borbenih sposobnosti različitih tipova aviona koje Rusija ima, govorimo pre svega o lovcima, jurišnicima i helikopterima“, objašnjava Vojinović.
On dodaje da će vežba trajati šest dana, a čak tri dana biće letačka. Reč je o naprednoj obuci u borbenoj upotrebi lovaca MiG 29 i helikoptera Mi 8.
„U Centru će se dešavati stvari koje piloti u Srbiji ne mogu da iskuse, jer za to nemaju priliku. U kokpitu oni sede sa pilotom instruktorom iz Ruske Federacije koji u toj bazi predstavlja apsolutni vrh njihovog Ratnog vazduhoplovstva. To su letači koji su prošli više ratova, konkretnih borbenih upotreba avijacije“, kaže Vojinović.
Podsetimo da se u sastavu Centra u kojem će narednih dana vežbati srpski piloti nalaze i akro-grupe „Ruski Vitezovi“, „Striži“ i „Sokolovi Rusije“, koji na najbolji način predstavljaju rusku avijaciju, veštinu pilota i manevarskih sposobnosti aviona.