Kineski „Alibaba“, jedna od najvećih internet prodavnica u svetu, zainteresovan je da u Srbiji pronađe strateškog partnera za otvaranje logističkog centra, iako u Frankfurtu već imaju jedan takav centar.
Tu vest saopštila je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić. Otvaranje takvog centra omogućilo bi, ne samo distribuciju proizvoda koje Kinezi proizvode, nego i robu koju proizvode srpske kompanije i koju bi mogle da plasiraju na druga tržišta, rekla je ona.
Dolazak „Alibabe“ u Srbiju imaće uticaja ne samo na srpsko tržište, već i za tu kompaniju, jer ona želi da što više raširi svoju mrežu po svetu, kaže stručnjak za strana ulaganja Milan Kovačević.
„Sa jedne strane, ona dolazi iz velike zemlje. Sa druge strane, ni mi ne možemo da ostanemo drukčiji od ostalih, tako da je i nama korisno da se ona pojavi ovde. Ovde se ona pojavljuje i logistički, što bi i nama moglo da koristi, jer bi se ovde vršili poslovi sa pošiljkama. Konačno, moramo da razumemo da sve što predstavlja razvijanje trgovine koristi građanima, jer će građani uz pomoć toga doći do jeftinije robe“, kaže Kovačević.
„Alibaba“ je mnogo više od elektronske platforme za trgovinu i to se najbolje vidi ako tu kompaniju uporedimo sa američkim „Amazonom“, njenim najznačajnijim konkurentom,.
Obe kompanije utrkuju se koja će dostići vrednost od 500 milijardi dolara na tržištima od Indije do SAD. Međutim, dok se „Amazon“ fokusira na proširenje e–trgovine na novim tržištima, „Alibaba“ širom sveta ulaže u kompanije čije poslovanje prevazilazi e–trgovinu.
Ako postoji transakcija bilo koje vrste koja uključuje trgovinu, „Alibaba“ želi da bude kompanija koja to omogućava, piše američki magazin Forbs. „Amazon“ je kompanija koja podstiče trgovinu između potrošača i kompanija, dok „Alibababini“ proizvodi podstiču trgovinu između kompanija, ali isto tako i između potrošača.
„Alibaba“ jeste platforma za e–trgovinu, ali, za razliku od „Amazona“, ona ima složen i ogroman ekosistem, piše američki magazin.
Pored direktnih sajtova za e–trgovinu, „Alibaba“ je pokrenuo „Ali pej“, koji korisnicima omogućava plaćanja putem sopstvenih platformi i „Ent fajnenšela“, koji omogućava ljudima sa idejama da pronađu finansijere.
Više od 500 miliona ljudi mesečno širom sveta koriste „Alibabine“ aplikacije za kupovinu, a kompanija posluje u 200 zemalja.
Kompanija je 2014. godine postavila rekord, kada je izašla na njujoršku berzu, dajući najveći inicijalnu javnu ponudu u istoriji. „Alibaba“ je tada postao prva kompanija u Aziji čija je vrednost premašila 400 milijardi dolara.