Na Bajkalsko-amurskoj magistrali narednog meseca će početi testiranje najmoćnije lokomotive u Rusiji — 3TE25KM2M. Planirano je da na ovoj magistrali bude izvršeno testiranje dužine 50.000 kilometara. Trenutno dve nove lokomotive prolaze testiranja u Kurskoj oblasti.
Lokomotivu je konstruisala „Brjanska fabrika za proizvodnju mašina“ na zahtev Ruskih železnica.
Ona će omogućiti da se poveća propusni kapacitet na najkompleksnijim delovima BAM-a. Lokomotive koje se sada koriste mogu prevoziti samo 4,4-5,1 hiljade tona tereta, dok će nova lokomotiva prevoziti do 7,1 hiljade tona. Ovo će omogućiti da se poveća prevoz tereta na godišnjem nivou sa 30 na 45 miliona tona, navodi se u pres-službi kompanije.
„Korišćenje ove lokomotive na Bajkalsko-amurskoj magistrali pomoći će kako da se poveća broj vagona, tako i da se zamene stare lokomotive 3TE10MK“, naveo je ruski holding.
Ako bude bilo potrebno, lokomotiva će moći da se koristi ne samo na Dalekom istoku, već i u evropskom delu Rusije.
„Rad na rekonstrukciji i razvoju Istočnog poligona železničkih pruga traje već nekoliko godina. Intenzivira se trgovina sa zemljama Azijsko-pacifičkog regiona, postavljen je zadatak za povećanje tranzitnog prevoza na trasi Evropa-Azija, počinje realizacija planova za razvoj zone BAM-a. Sve to zahteva jače lokomotive“, smatra ruski ekspert Dmitrij Baranov.
Očekuje se da će biti proizvođeno 100 lokomotiva godišnje.
Što se tiče motora, lokomotiva će za sada koristiti američke GECO12 proizvodnje „Dženeral elektrik“. Međutim, vremenom se očekuje da će biti zamenjeni domaćim proizvodom.