Kako javlja Bi-Bi-Si, samo su u nedelju otkazana su čak 82 leta, a iz kompanije, koja leti i prema nekim hrvatskim destinacijama, navode da „naporno rade“ kako bi se doveli u red.
Većina otkazanih letova su posledica zatraženih i odobrenih godišnjih odmora „Rajanerovih“ zaposlenih, koji su masovno na odmor morali da idu u julu i avgustu zbog promena u internom sistemu planiranja. Donedavno su u „Rajneru“ april uzimali kao početak nove godine za računanje prava na godišnje, a od sledeće godine su se odlučili da ga prebace na januar i da ga usklade s normalnim kalendarom, a to je značilo da sve preostale slobodne dane zaposleni moraju da iskoriste pre kraja godine.
Zbog čitave zbrke biće oštećeno čak 285.000 putnika, kojima će „Rajaner“ ponuditi ili zamenu letova ili vraćanje novca. Nekima koji su kupili ili rezervisali karte na otkazanim letovima već su počeli da šalju obaveštenja imejlom. U njihovoj službi za korisnike pravdaju se da masovnim otkazivanjem zapravo žele da poboljšaju svoju statistiku jer bi zbog manjka osoblja gomila letova, kada ne bi bili otkazani, zasigurno kasnila.
Geri Kamings je planirao da u petak ujutro iz britanskog Lidsa odleti za slovačku prestonicu Bratislavu, ali kako kaže za Bi-Bi-Si, veče pre leta stigla mu je SMS poruka kojom ga obaveštavaju da mu je let otkazan. Pružili su mu samo jednu alternativu: Zamena leta u ponedeljak, dan na koji je planirao povratak u Lids.
„Ostavili su nas na cedilu“, ispričao je ogorčeni Kamings.
Ipak, prema pravilima EU, putnici imaju određena prava u ovakvim situacijama.
„Pravila kažu da ako avio-prevoznik ne ponudi prikladnu zamenu leta, mora da vam bukira mesto kod konkurentskog prevoznika“, kaže urednik rubrike putovanja u „Independentu“ Sajmon Kalder.
Kaže i da bi putnicima trebalo omogućiti da zahtevaju kompenzaciju za otkazani let, a istovremeno se čudi objašnjenjima iz „Rajnera“ da prizemljavanjem aviona žele da poboljšaju utisak o kvalitetu sopstvene usluge.